Ik heb Lock Nuts(zie foto) nodig maar waar staat de m4 voor? is dar de maat of zo?

Ik heb Lock Nuts voor iets nodig, maar ik weet dat ik
''Lock Nuts M4''
nodig heb maar is M4 bijvoorbeeld 4 millimeter of zoiets?

Wat is het nou? (de m4 betekenis)

Toegevoegd na 58 minuten:
borgmoeren heten ze ook wel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Op de afbeelding staan inderdaad borgmoeren afgebeeld. Deze zijn herkenbaar aan de kunststof, blauwe ring in het schroefdraad. M4 staat voor de maat. een moer M4 past op een draadeind ( of bout etc) M4 ofwel 4 millimeter metrisch draad. Metrisch als in tegenstelling tot bijvoorbeeld Engels ( whitworth) draad. In Nederland wordt voornamelijk metrisch draad gebruikt.
De functie van een borgmoer is dat deze niet los kan trillen omdat de kunststof binnenring zich om het draad klemt. Je zal ook merken dat je deze niet zo gemakkelijk met de hand kan aandraaien. Borgmoeren zijn te koop bij iedere ijzerwaren vakhandel tot M8. Grotere maten zal je minder gemakkelijk vinden.
Als alternatief voor de borgmoer kan je ook twee moeren gebruiken. Draai een extra moer op de eerste en ze zullen niet mee lostrillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat 'M4' geeft de eigenschappen van de schroefdraad aan.
Je kunt in onderstaande tabel opzoeken wat de specificaties zijn daarvan:
escape