Grenen vloerdelen van 17 mm van de Gamma zijn die van goede kwaliteit?

Voor op mijn zolder wil ik grenen vloerdelen leggen. Het moet er wel netjes uitzien want eventueel gaan we hier een slaapkamer van maken. Nu wil ik niet al te dikke planten gaan leggen en zit te denken aan de grenen vloerdelen van de Gamma. Deze zijn 17mm dik en 9 cm breed. Zier er best mooi uit en de prijs is niet duur.
Maar nu hoorde ik dat je deze niet zwevend mag leggen en dat het inferieure kwaliteit is. Als je deze niet goed verlijmd dan trekt alles krom. Iemand hier ervaring in? Anders zal ik toch op zoek moeten gaan naar een duurder, betere versie.

Toegevoegd na 5 minuten:
planten is natuurlijk planken, sorry

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Het hout tegenwoordig is werkelijk een ramp, er zitten nog bijna groene blaadjes aan zo vers is het.
Wil je hout gaan kopen bij een bouwmarkt, dan is het het beste dat het hout minstens 2 weken bij je binnen ligt, dan kan het krimpen en zich aan passen aan jouw huis-vochtigheid en temperatuur, doe je dat niet, dan gaat het hout later alsnog krimpen en bol of hol trekken en er ontstaan grote kieren.
Dit is de belangrijkste oorzaak van het krimpen van de planken.
Ook is het belangrijk, dat de jaarringen die je kan zien op de kopse kant, naar beneden gebogen zijn en niet anders om, anders gaat het hout hol trekken.
Het beste hout is het hout waar de jaarringen vrijwel recht lopen, hoe meer gebogen hoe meer problemen.
Ik zou overwegen een goede kwaliteit klick-laminaat te nemen, dat is tegenwoordig zo ongelooflijk mooi en echt geworden, je kan niet meer zien dat het geen echt hout is en natuurlijk nooit krom trekken of kieren!

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh nee, laminaat kan niet, er is nog geen vloer, kijk ook eens naar tweede hands hout, dat is volkomen uitgewerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb zelf ooit eens grenen vloerdelen gelegd, maar grenen is zacht, dus je krijgt er snel deuken in. En inderdaad, de kwaliteit van Gamma is niet echt om naar huis te schrijven.
Als je ze toch wilt leggen, raad ik je aan om de planken te verlijmen op de ondergrond en met elkaar in de groeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou naar en gewone houthandel gaan.Het is zonde als je straks een vloer hebt die door de warmte hobbelig word.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grenenvloerdelen van een bouwmarkt is beslist een goed idee. Je moet het echter niet vergelijken met een eikenhouten vloer! Vloerdelen moeten altijd gespijkerd worden. Als je een probleemloze vloer wilt hebben tenminste. Afwerken met een vloerbijts of een polyurethaan lak en je hebt er jaren plezier van.

nog een instructie: Leg een raamwerk van balkjes met daartussen eventueel isolatie en spijker daar de vloerdelen op.