Hoe kan ik de naden van mijn betonnen plafond dichten?

Ik woon in een nieuwbouwwoning, met van die betonnen platen, met van die naden. Kan ik die dichten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20.3K

Het beste antwoord

Die naden zitten er met een reden, namelijk dat e.e.a., juist in de nieuwbouw, nog kan nazakken. Als je dan niet die naden had zou je heel sterk zien dat er ongelijke niveaus waren.

Je kunt gaan proberen te kitten of te plamuren, ma dat blijf je toch zien.

Je zou kunnen overwegen een spanplafond te plaatsen, of eventueel het plafond een paar centimeter te verlagen, met gipsplaatsen. Die kun je dan wel weer aan elkaar plamuren en afwerken. Deze beide opties maken ook mooie dingen met inbouwspotjes mogelijk. Maar ze zijn natuurlijk niet zo goedkoop als een grote bus plamuur. Alhoewel... dat kon ook nog best eens in de papieren gaan lopen als je zoveel platen moet wegplamuren (en vermoedelijk onderhouden door de jaren heen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die naden zijn er om de simpele reden dat die platen maximale afmetingen hebben met betrekking tot transport.
Het heeft niets met nazakken te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En waarom zou je ze dan niet gewoon aansluitend maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in mijn huis zitten ze aansluitend. maar er is wel een 'v' vorm tussen de platen. die vond ik niet mooi, vandaar mijn gipsplaten onderplafond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die V-vorm is erin gemaakt om eventuele ongelijkheid weg te moffelen. Bij mij is er eentje behoorlijk nagezakt. Door de V-vorm viel dat niet op. Toen ik er iets aan wilde laten doen, vertelde de vakman dat die V er opzettelijk in zit. Voor mij is dichtplamuren helaas geen optie.

Andere antwoorden (5)

Je kunt er een vakman bijhalen en die kan zorgen voor een naadloos spuitplafond.

Zelf dichtmaken is bijna altijd zichtbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop voor 2.50 euro een kitspuit en koop daar een goede koker kit bij, er zijn veel merken tegenwoordig, neem er een voor naden in beton en een kit die flexibel blijft.
In iedere bouwmarkt verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
had ik bij m,n dochter ook. daar hadden de v.m bewooners ze ook dichtgesmeerd, geen potje dus. we hebben het plafond laten stucen, niet de goedkoopste, maar wel heel mooi strak.
p.s in deze tijden zijn er stukadoors genoeg die het voor een heel scherp prijsje doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is maar een oplossing die gegarandeerd geen kans op scheuren heeft: gipsplatenplafond op regelwerk eronder aanbrengen.
Indien je rechtstreeks de betonnaden opvuld blijft de kans op scheurvorming aanwezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn gipsplaten plafond zit al 15 jaar zonder scheurvorming, 45 m2. naden afplakken kon ook, maar dan heb je na verloop van tijd toch nog kans op scheurvorming.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
....of een spanplafond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een spanplafond is ook een mooie en duurzame oplossing.
een nieuw plavond plaatsen is echt onzin.
je zou het kunnen laten spuiten, maarja dan zie je de naden nog, maar niet lelijk.
of je kan kiezen voor stucgaas en afstucen.
of nog beter, na het stucgaas en het stucen, laten spuiten.
dat stucgaas zorgt ervoor dat er geen scheuren met werking komen (ook nieuwbouw).