Mogen showroom artikelen retour?

Wij hebben een nieuwe keuken en daar tegels voor gekocht. Deze hebben we gevonden bij een tegelhandel waar ze in de showroom lagen.
Eenmaal de tegels geplaatst bleken dit veel te veel te zijn en wilden we een aantal onaangebroken pakken terug doen. Dit bleek niet te mogen omdat de tegels volgens de tegelboer speciaal voor ons besteld waren, daar keken wij erg van op.
Vooral omdat de tegelboer zelf de berekening had gedaan. Ook wisten wij niet dat ze speciaal besteld waren. En ze lagen ook nog eens in de showroom.
Kortom, mogen wij ons geld terugeisen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Er is een duidelijk verschil in de tegels die NOG in de showroom staan en die als extra worden opgeruimd (meestal nog als aanbieding) en de tegels die als voorbeeld in de showroom staan om na bestelling te worden geleverd. Als je een partij bestelt, heb je altijd een koopovereenkomst, want er wordt pas besteld als je een handtekening hebt gezet. Op de overeenkomst staan ook de leveringsvoorwaarden en eventuele retour-afspraken. Als een restant of overschot retour mag, moet dat in de overeenkomst staan anders heb je niets om een beroep op te doen. Je geld terug eisen mag je altijd, maar de tegelhandel heeft dan toch het laatste woord.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100