Is retourneren mogelijk als het kaartje er af is geweest?

Ik had bij Zalando een grijze jas besteld, tenminste zo zag het er op de foto's uit. Hij bleek echter zwart te zijn. Vervolgens heb ik dezelfde jas in het blauw besteld en kwam die net op tijd binnen, want ik had hem de volgende dag eigenlijk nodig.

Dus 's morgens pak ik snel mijn jas uit de tas en knip het touwtje waar het kaartje aan zit door. Echter had ik in mijn haast die van de zwarte jas doorgeknipt in plaats van de blauwe.

Die zwarte jas wil ik echter retourneren. De retourtermijn is 100 dagen, daar ligt het niet aan. Maar gaan ze moeilijk doen als ik het enige touwtje wat eraan zat weer vastmaak?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Daar kan je hier geen antwoord op krijgen want ruilen of retourneren is een service van het bedrijf. In tegenstelling tot wat vele consumenten denken dat het een recht is, of dat de winkel verplicht is, om spullen terug te nemen of te ruilen mits in dezelfde staat als aangeschaft. Dat is dus niet waar. Het is een service van de winkel of ze het doen of niet en daar kunnen ze voorwaarden aanstellen. Primair zijn ze dus niets verplicht. Dus informeer even naar hun service, leg het verhaal uit en dan heb je je antwoord. Toegevoegd na 2 uur: AANVULLING: Ik heb erover heen gelezen dat dit een internetbestelling betreft. Bovenstaande is van toepassing in winkels. Excuses voor de verwarring. Maarten wees mij erop. Zie zijn reactie hieronder.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100