Laptop kapot net buiten de garantie en nu ?

Hallo Radar,
ik februari 2009 een laptop gekocht van het merk Fujitsu Siemens helaas ging een jaar na aanschaftdatum het moederbord kapot dit viel netjes in de garantie en verder was er niks aan de hand weer een jaar veder ging hetzelfde moederbord weer kapot dit was een maand na de garantie Media Markt wou een coulance aanbieden maar daar was ik het niet mee eens want je mag verwachten dat een laptop meer als 2jaar en een maand meegaat
toch wil de Media Markt verder niks doen

Toegevoegd na 2 uur:
sorry ik heb hem ook naar radar gestuurd voor de zekerheid

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Hallo Radar'?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
www.trosradar.nl. Dit is Goeie Vraag.

Het beste antwoord

Als ik jou was, zou ik de leverancier van het product per aangetekende brief in gebreke stellen en aanspreken op deugdelijkheid van het product. Redelijkerwijs mag je van een computer verwachten dat hij langer dan 2 jaar en een maand meegaat. Denk zelf dat het redelijk is dat een computer/ laptop drie jaar mee moet kunnen gaan. Hetzelfde heb ik meegemaakt bij een laptop welke naar 3jaar en een maand de geest gaf. hierin stelde de consumentenbond welke ik om bemiddeling had gevraagd dat 3 jaar een redelijke tijd is voor een laptop.
Ik weet natuurlijk niet wat Media markt voor een coulance aanbieding heeft gedaan. Denk wel dat 1/3 van de nieuwwaarde van je huidige laptop danwel van een gelijkwaardige computer een redelijk compromis zou kunnen zijn. Ook zou je je kunnen wenden tot je rechtsbijstandverzekering danwel geschillencommissie waarbij een beetje gerenommeerd bedrijf is aangesloten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De nieuwe garantie van het moederbord is opnieuw ingegaan op het moment dat je de laptop na herstel weer terug hebt gekregen. Op de site van de consumentenbond staan voorbeeldbrieven die je aangetekend kan schrijven naar de zaak waar je de laptop hebt gekocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WIE heeft bepaald wat er kapot is ?