Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Garantie, Retourneren & Voorwaarden. Vragen over mode, online winkelen en winkels vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.

Nieuwste vragen

Online besteld product defect, ben ik verplicht om te retourneren via fysieke winkel?

Ik heb online een product besteld via de webshop van de Hema. Binnen aan maand is het artikel al stuk. Factuur en foto’s aangeleverd bij klantenservice. Zij geven aan dat ik naar de winkel moet gaan.
Nog even los van de Corona-maatregelen, moet ik een ondeugdelijk online gekocht product naar hun fysieke winkel brengen en zelf (de benzine- en parkeer)kosten maken? Dit lijkt me toch niet de bedoeling?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Wat kan ik doen als mijn kruimeldief binnen de garantietermijn kapot is en de winkel (de Kijkshop) failiiet is gegaan?

De accu is al binnen een minuut leeg terwijl hij altijd in de oplader staat als ik hem niet gebruik. Het is een Shark met 1 accu.
Ik las zojuist op internet gelezen dat de Kijkshop vorige maand failliet is verklaard. Ik heb nog garantie.
Het merk is Shark. De website van de Kijkshop is ook gesloten dus ik weet niet wat ik nu nog kan doen. Wie kan raad geven?

Welke rechten heb je als verkoper op Marktplaats?

Hallo, ik heb een vraag. Een vriendin van mij die heeft skeelers verkocht via Marktplaats, deze skeelers zagen er gewoon goed uit en was niks mis mee.
De verkopers hebben de skeelers bij haar thuis opgehaald en deze gepast en bekeken.
Nu beweren de verkopers naar een paar dagen dat er 2 'dingen' afbraken bij het in de auto zetten. Na 3 minuten skeelers braken er ook opeens 2 'dingen af en ze willen het geld terug?
Staat mijn vriendin gewoon in haar recht als ze geen geld terug geeft, omdat je niet hoe ermee omgegaan is. Zij heeft de skeelers van boven naar beneden verplaats, de koper heeft ze gepast etc. dan gebeurd en niks en opeens als ze in de auto gezet worden breken er dingen af. Ikzelf vind dit erg onwaarschijnlijk. Wat zijn in dit geval de rechten van de verkoper?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Mag een winkel je meerdere malen terug laten komen met een nieuw apparaat dat niet goed werkt?

Wij hebben online een Senseo bij Expert gekocht. Na 1 x koffie zetten liep na een tijdje het hele apparaat leeg. We hebben de senseo teruggebracht, maar na twee weken konden we hem ophalen en kregen de melding dat er niks mis was met het apparaat. Thuis liep hij na 1x koffie zetten wéér leeg. Ondertussen is onze tafel ook kapot door de lekkage. Expert gemaild, vonden ze maar raar want ze hadden 'm getest. Ik heb gevraagd of ik hem om kon ruilen voor een nieuwe die wel werkt of anders mijn geld terug kon krijgen. Nee kan niet, we moeten 'm wéér terugbrengen naar Expert en dan willen ze 'm wéér testen. Mag dit zomaar? Ik wil graag eindelijk een keer koffie zetten.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing