Mag een winkel je meerdere malen terug laten komen met een nieuw apparaat dat niet goed werkt?

Wij hebben online een Senseo bij Expert gekocht. Na 1 x koffie zetten liep na een tijdje het hele apparaat leeg. We hebben de senseo teruggebracht, maar na twee weken konden we hem ophalen en kregen de melding dat er niks mis was met het apparaat. Thuis liep hij na 1x koffie zetten wéér leeg. Ondertussen is onze tafel ook kapot door de lekkage. Expert gemaild, vonden ze maar raar want ze hadden 'm getest. Ik heb gevraagd of ik hem om kon ruilen voor een nieuwe die wel werkt of anders mijn geld terug kon krijgen. Nee kan niet, we moeten 'm wéér terugbrengen naar Expert en dan willen ze 'm wéér testen. Mag dit zomaar? Ik wil graag eindelijk een keer koffie zetten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als er een storing in het apparaat zit moet je de verkoper de gelegenheid gunnen om dat te herstellen. Nergens is bepaald dat hij dat perse in 1 keer goed moet doen. Maar als het na 2 of 3 pogingen nog niet is gerepareerd, dan rijst wel de gedachte dat het hem niet gaat lukken, en kun je de koop ontbinden. De verkoper kan er ook voor kiezen je een ander apparaat te geven. Als hij blijft zeggen dat er echt niks aan mankeert, en dat je zelf wel wat verkeerd zult doen, dan heb je een andere discussie natuurlijk. Recht hebben en recht krijgen zijn soms heel verschillende zaken.

Bronnen:
https://teamadvocaten.nl/contractenrecht/c...

Je moet een verkoper 3 maal de kans geven om een of diverse defecten op te lossen. Mocht er na 3 reparaties nog geen oplossing zijn geweest, of is er een ander defect bij gekomen. Dan spreekt men over een ‘ondeugdelijke product’, en heeft de consument binnen de garantieperiode recht op het vervangen van het product voor een nieuw model, of geld terug. Bron: Heb ik mij laten vertellen door de Consumentenbond

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100