Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Garantie, Retourneren & Voorwaarden. Vragen over mode, online winkelen en winkels vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.

Nieuwste vragen

Hoe ver reikt garantie wanneer je niet tevreden bent over een apparaat?

Dus niet dat ie stuk is of niet werkt. Hoewel...

Ik heb op 2 juni jl een folielasapparaat gekocht bij lidl. De rol folie die erbij zat werkte zowiezo al niet, dwz dat deze niet echt vacuum trok. Sindsdien heeft het apparaat ongebruikt, met aankoopbon in de doos gezeten.

Nu heb ik aparte sealzakjes gekocht die op zich veel beter werken, maar waarvoor de mond van het apparaat (om het vacuum te trekken) te breed is. Hierdoor moet ik de zakjes eerst in de lengte dichtsealen, en dan in de breedte gebruiken. Maar ook dat dichtsealen/lassen is niet altijd lichtdicht waardoor het in de breedte vacuumtrekken ook de meeste keren niet lukt. Kortom: het apparaat is voor mij eigenlijk onbruikbaar.

Dus om een lang verhaal kort te maken: Geldt hier nu ook nog garantie op? Het lijkt misschien wat op muggeziften, maar die €22,99 wat ik ervoor betaald heb kan ik dan ook bij een ander apparaat doen die wèl goed werkt.

Toegevoegd na 51 seconden:
lichtdicht= luchtdicht

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Bij wie moet ik zijn voor garantie: leverancier of fabrikant?

Mijn harde schijf is kapot. Als dit onder de garantie valt, dacht ik dat ik bij de leverancier moet zijn, niet bij de fabrikant. In dit geval dus bij de computerwinkel, en niet bij Seagate.

Op de website van de computerwinkel staat een lijst met fabrikanten die garantiegevallen liever direct met de klant afhandelen, dus niet via de leverancier. Seagate staat op die lijst.

Moet ik nu bij de leverancier zijn, of bij Seagate?

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie ook http://www.goeievraag.nl/vraag/garantie.19138

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing