Waarom wordt er, in Nederland, water gehamsterd bij de supermarkt, wat heeft men tegen leidingwater?

4 jaar geleden
in: Winkelen
2.5K
nounka
4 jaar geleden
Waarom drinken mensen op cafe water van perrier of zijn er mensen die zich net als wijnkenner , waterkenner noemen.
Smaak volgens mij. Al is het wel handig om enkele grote flessen water in reserve te hebben. Moest er eens tijdelijk iets gebeuren ( werken in je straat of zo ) dat er geen water is, heb je dat toch in huis. Ik leerde dat hardleers en sindsdien heb ik altijd het goedkoopste suppermarktmerk-water in huis.
SentWierda
4 jaar geleden
En waarom kun je geen rol toiletpapier meer kopen? Dreigt een diarree-epidemie?
HeerVoldemort
4 jaar geleden
:-O is het toiletpapier hier inmiddels ook al uitverkocht? Echt bizar.
SentWierda
4 jaar geleden
Het is niet alleen in Nederland het geval... Zojuist meldt het Vlaamse blad Knack dat in supermarkten het toiletpapier is uitverkocht: 'Waarom proppen we onze huizen vol met toiletpapier?, vraagt Knack zich af.
Amadea
4 jaar geleden
Heeft misschien ook te maken met de recente ontdekking dat nog veel oude gebouwen loden waterleidingen hebben, waardoor voor de daar aanwezige (met name kleine) kinderen kraanwater drinken onverstandig is?
HeerVoldemort
4 jaar geleden
@Amadea die kan ik zeker begrijpen. Maar ik zag gisteren een aantal buren van mij met allemaal flessen en pakken...wij wonen in een nieuwbouwwijk.

Antwoorden (1)

Je kunt beter vragen: waarom kopen mensen flessen water?
Als men bang is dat voedingsmiddelen niet meer te krijgen zullen zijn, gaat men houdbare producten die men normaliter ook koopt hamsteren. Zoals flessen water.
AD:
Wij Nederlanders zijn heel nuchter, misschien ook wel een beetje naïef. We denken vaak dat hier niets gebeurt en ons niets zal overkomen. Met het coronavirus komt het plots heel dichtbij en nu hebben we allemaal zoiets van “O, nu moet ik toch iets gaan doen”.
De Rijksoverheid raadt mensen aan om te allen tijde een noodpakket in huis te hebben en elk halfjaar te controleren of de voorraad nog compleet en houdbaar is. Nu is voor zulke pakketten dus duidelijk meer interesse.
Op de website crisis.nl staan tips over hoe je een noodpakket kan samenstellen. Wat heb je nodig?

Inderdaad: ook flessen water. Hoewel er in dit geval geen sprake van gebrek aan leidingwater zal zijn…
Toegevoegd op 13 maart 2020 07:40: bron
SimonV