Hoe kies je de juiste kleur/tint foundation voor je huid?

Is er een speciale manier van testen om er achter te komen welke tint foundation het beste bij je huidskleur past? Ik ben op zoek naar een goede foundation, maar vind het lastig de juiste kleur te vinden.
wat is een goede manier om dit in de winkel te kunnen testen? (je kunt moeilijk in de winkel je hele gezicht in gaan smeren) kopen en uitproberen is geen optie, want het spul is niet echt goedkoop. Kies je zomers een andere foundation dan in de winter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2.2K

Antwoorden (5)

Ik zou met deze vragen naar bijvoorbeeld de douglas gaan. Die mensen zijn er helemaal voor om jou met deze vragen te helpen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede kleur foundation kies je bij daglicht. Je kiest altijd een tint die net ietsiepietsie lichter is dan jouw eigen tint. Er zijn foudations met een gele gloed, maar ook met een roze gloed. Je moet dus goed naar de ondertoon van je eigen huid kijken. In de winter gebruik je over het algemeen een andere tint dan in de zomer. In de zomer ben je vaak van jezelf meer getint, zodoende. Behalve dan de dames onder ons die het hele jaar door gebruind zijn door zonnebank. Onthoud één ding in ieder geval: een foundation is er om je huid egaal te maken, niet om hem bruiner te maken!

Toegevoegd na 22 minuten:
Het is trouwens een misverstand dat de binnenkant van je pols de beste plek is om je foundation te testen. De huid aan de binnenkant van je pols is licht en dun en komt daarom niet overeen met de huid in je gezicht. Het beste kies je een stukje kaaklijn waarop je de foundation test. Een goede drogist heeft een doos tissues staan waarmee je de testplek mee kunt wegvegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok,maar op je pols zie je wel of de foundation een roze of gele gloed heeft,of glimt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prima antwoord, de winter en zomerkleur kun je ook opvangen met een bronzing powder, dan is het kopen van 2 foundations niet nodig +
ik probeer de foundation uit op de binnenkant van mijn pols,daar is de huid witter en daar kan je goed de kleur testen.Daarna kan je het ook op je hand testen omdat de huid daar wat ruwer is om te kijken of het kleine rimpeltjes minder zichtbaar maakt en dat de foundation ze niet accentueert.Verder raad ik je aan om een kleur te kiezen die zoveel mogelijk op jouw huidkleur lijkt,dan komt het natuurlijk over.Kijk ook of er UV bescherming in zit.Het moet geen masker effect worden dus neem een zo licht mogelijke make up.Eventueel kan je rodo vlekjes met een corrigerende stick aantippen.In de winter gebruik je een lichtere kleur,en een goede hydraterende creme eronder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich een nuttig antwoord, maar je moet niet alleen in de winter een goede crème gebruiken. In de zomer is het even belangrijk. Verder is de bovenkant van je hand geen goede plek om de foundation te testen. Je handen komen het meest onbeschermd in de buitenlucht/zon en zijn daarom vaak bruiner dan je gezicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En om dezelfde reden (maar dan tegengesteld) is de binnenkant van je pols geen goede plek om te testen. Die is veel lichter dan je gezicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op je hand niet voor de kleur,maar omdat de huid daar ruwer is,om te kijken hoe de consistentie van de creme is,gaat het juist in de rimpeltjes zitten en dus ook in de porien,dan is het geen goede creme.het moet vloeibaar zijn.elke huid is anders.In de zomer inplaats van een goede hydraterende creme ga ik over op een goede dagcreme die ook een hogere UV bescherming heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
persoonlijk vind ik dit de beste manier.Op de kaaklijn zie je wel de verhouding van kleur tussen gezichtshuid en hals maar dat zou ik dan na dat ik het op mijn pols geprobeerd heb doen!
je moet het op je nek testen
ik hoorde het laatst op tv.
en op zich logisch je handen zijn qua huidskleur donkerder dan je nek en je gezicht, kijk maar eens in de spiegel.

ik stond er van te kijken, toen ik nog foundation gebruikte kon ik ook nooit de goede kleur vinden. en nu weet ik waarom.

Dus gewoon in de winkel, lekker gaan smeren
En als je in de zomer bruiner wordt zou je een andere foundation moeten gebruiken ook dan weer uit proberen

Kies dan een kleur die je na het opsmeren niet duidelijk meer ziet zitten. die opgaat in je natuurlijke kleur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe je foundation makkelijk kunt testen in de winkel: pak een kleine hoeveelheid foundation en breng dat aan iets boven je kaak. Kijk of het overeenkomt met de rest van je gezicht (waar je op dat moment geen foundation, concealer, poeder etc. op hebt). Omdat het licht in de winkel soms niet zo goed is, is het aan te raden om even naar buiten te lopen en het te bekijken in het zonlicht.

Nog een tip: houdt er ook rekening mee dat de kleur van je gezicht soms een andere kleur heeft dan je hals, hier moet je ook zeker even op letten bij het testen van de foundation (dit kan je natuurlijk al vooraf doen). Verder kun je het natuurlijk altijd nog in de winkel vragen aan het personeel, die zouden je goed moeten kunnen adviseren.