Zijn lenzen gevaarlijk voor kinderen die nog in hun puberjaren zitten, (aangezien hun ogen nog aan het groeien zijn)?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (5)

ogen groeien dan niet meer
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja er is een leeftijd ik meen vanaf 14 jaar dat je pas lenzen mag dragen,
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn kinderen dragen lenzen vanaf hun12e jaar
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, lenzen voor kinderen zijn niet gevaarlijk. De lenzen liggen op de ogen, dus de ogen kunnen gewoon doorgroeien. Vanaf een jaar of 8 mag een kind lenzen dragen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk het niet, want waarom zouden lenzen wel gevaarlijk zijn voor kinderen in hu puberjaren en een bril niet? De meeste mensen dragen zachte lenzen dus ik denk ook niet dat die de groei van de ogen zullen belemmeren. Ik heb zelf ook (zachte) lenzen gekregen toen ik 14 of 15 ofzo was. Meestal dragen mensen maandlenzen dus die worden ook vaak verwisseld en als je nieuwe moet, worden je ogen eerst gecontroleerd op sterkte enzo dus de opticien kan het vast wel zien als er iets niet goed gaat.