Kleurverschil bij foundation van gezicht en nek.

Beste mensen,
Ik wil graag een foundation op mijn gezicht doen om de vlekken etc. te egaliseren. Ben geen make-up gewent en vind het maar lastig, het geeft snel af. Maar wat ik ook storend vind is dat mijn gezicht nu een duidelijk kleurverschil heeft dan mijn nek en bovenlijf. Is dit normaal of doen jullie hier iets anders mee? Ik irriteer me er aan en denk dat het geen zicht is, de nek erbij smeren ben ik bang dat heel mijn kleren eronder gaan zitten..

Toegevoegd na 1 dag:
heerlijk die antwoorden. Het is voor mij nog zoeken, heb al een heleboel antwoorden gezien waar ik wat mee kan. Ga eerst mijn oude foundation op maken, en dan verder kijken. denk dat het idd te donker is, en de manier van opbrengen was ook niet precies goed zoals ik las. kan veel met jullie antwoorden, dus allemaa heel erg bedankt!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
5.9K

Het beste antwoord

Uit ervaring weet ik dat een goed merk foundation echt veel beter is dan de goedkope dingen van de drogist.

Zelf ben ik erg enthousiast over de nieuwe foundation van Chanel. De Vitalumière Aqua. Deze is erg fijn om aan te brengen en geeft niet af!! Het heeft een transparant effect terwijl het toch goed de oneffenheden dekt.

Wanneer je foundation opbrengt, dien je ook je hals en eventueel een stukje van je decolleté mee te nemen.

Ga naar een goede parfumerie en laat je adviseren, want de meeste mensen lopen met de verkeerde kleur foundation rond en dat zie je altijd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je vlekken op je huid hebt, moet je voor een lichtere foundation gaan. De foundation moet altijd een tint lichter zijn dan je eigen huid, anders krijg je idd allemaal donkere vlekken in je hals enz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je niet de goede kleur foundation te pakken hebt. De foundation moet goed bij je eigen huidskleur passen.
De enige manier om daar achter te komen is, proberen!
Dat kun je het beste doen op een stukje huid bij je kaak. In de winkel is het licht vaak slecht, dus je kunt het beste even naar buiten lopen om te kijken hoe het er uit ziet.
Als je er niet uit komt, kun je ook naar de ICI Paris, of Douglas gaan, daar zijn vaak menseen aanwezig die je goed kunnen adviseren wat make up betreft. Vaak zit je dan qua prijs wel in een wat hofer segment, omdat ze daar duurdere merken hebben dan bijvoorbeeld bij de Etos.

Daarnaast hoort een foundation niet af te geven,
als je hem niet te dik aanbrengt (Niet 'smeren' met je vinger, maar 'deppen'.)
Het beste kun je een kwast gebruiken om je foundation aan te brengen, dat geeft het mooiste effect.

Toegevoegd na 1 minuut:
'hofer' moet natuurlijk 'hoger' zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Foundation aanbrengen op je gezicht met ronddraaiende bewegingen maken om strepen te voorkomen en op die manier werk je heel dunnetjes naar je hals toe zodat die meekleurt. Een niet te dikke laag geeft niet af, maar trekt in je vel.
Wat ikzelf altijd doe is een beetje dagcreme erbij doen in mijn handen, dat smeert egaler.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Foundation voor anders dan professioneel gebruik is flut. Je gezicht bestaat toch ook niet uit één kleur? Mensen zien altijd dat je "een masker op hebt". Beter kun je wat concealer aanschaffen en daarmee vlekjes/plekjes wegwerken. Aanrader is die van Vichy - Dermablend (in potje, soms nog verkrijgbaar bij apotheek €18,-) en die van Make-up Studio (va €3,- bij Backstage Amsterdam webshop). Ik zou je de laatste aanraden, en dan om mee te beginnen een box (zie link), je kunt dan zelf ook een beetje mengen zodat je op elk plekje de juiste kleur kan aanbrengen, vervolgens dep je dit af met kleurloze poeder, en klaar is kees (een laagje groen is om rode plekjes minder rood te maken). Na een tijdje weet je welke kleuren je et meeste gebruikt en kun je je eigen doosje samenstellen of losse refills kopen. Vergeet niet dat een beetje blush / bronzing poeder op je jukbeenderen, klein beetje op neusbrug en arcadeboog het geheel daarna nog wat natuurlijker maakt! Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je al wat heb gekocht maar ga gewoon eens langs in een hele dure make-up winkel bijv ici paris ik weet niet of die ook bij jou in de plaats zit waar je woont.
je hoeft natuurlijk niet perse wat te kopen maar als je je laat informeren door professionelen mensen is dat denk ik het handigst die weten het percies ze komen wel aandragen met allemaal dure dingen maar ga vooral op die info af
ik hoop dat je hier wat aan hebt!