Hoe kun je een te grote ring toch passend maken ?

Normaal kun je een ring maximaal 2 maten kleiner laten maken,is er echter toch geen methode om een ring met maat 21 te verkleinen tot 17,5 ? Iemand bekend hiermee.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
29K

Het beste antwoord

Ja hoor. Dat kan. Tot welke maat dan ook. Toen William de ring van Diana aan Kate gaf, paste die ring Kate ook niet. Haar vingers waren een stuk dunner dan die van Diana. De oplossing was om in de binnenkant van de ring extra goud te smelten zodat de ronding dikker en smaller werd. En ze hebben net zoveel goud in de binnenkant van de ring gedaan tot dat de ring paste. Uiteraard zal het wat gekost hebben en de manier van te werk gaan zal misschien ook wel geheim moeten blijven, maar het kan dus wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Jawel, dit is mogelijk. Heb dit ook eens laten doen voor mijn vriendin. Echter wordt er dan niet dezelfde sterkte gegarandeerd door de juwelier (bij deze tenminste). Achteraf gezien ook terecht, aangezien de ring inmiddels gescheurd is.

Het probleem zit hem in dat de ring bij zo'n grote maat te veel vervormd wordt, waardoor er interne spanningen in het materiaal ontstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt niet alle ringen onbeperkt kleiner maken. Hangt af van de model van de ring. Als je een standaard ring hebt is het makkelijk. Heb je een ring met een diamant bijvoorbeeld aan de voorkant dan is er maar een beperkte verkleining mogelijk omdat je anders de diamant ook moet ´omvormen´.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen idee waar die '2 maten verkleinen' regel vandaan komt, maar zover ik weet kunnen de meeste juweliers een ring verkleinen tot het formaat dat je zelf wilt. Ik zou eventjes informeren bij verschillende juweliers, ik neem namelijk aan dat dit geen probleem moet zijn.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tip als je het zelf wil doen en wat niks kost: pak een watje waarmee je bijvoorbeeld je make-up er af haalt. Knip er een stukje uit zo dat het aan de binnenkant van je ring past. Plak het vast met lijm of buddy. Dit is mooier als je een ring met een dingetje er op hebt