Is het gezond om je schaamhaar af te scheren?

Het lijkt mij dat het er met een reden zit, dat moeder natuur er een bedoeling mee had. Ik vind zelf gladde oksels en een getrimde bikinilijn het mooiste bij een vrouw, maar is het wel gezond? Beschermd schaamhaar je niet ergens tegen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2K

Het beste antwoord

Het beschermd je geslachtsdeel tegen kou.
Je kan het gewoon wegscheren, tegenwoordig heeft schaamhaar weinig nut omdat we goede kleding hebben vroeger hadden z dat niet dus had het meer nut.
Alles wat je aan/in/op je lichaam hebt zit er met een rede
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het gaf vroeger seksuele rijpheid aan, het is zeker niet ongezond om het te scheren, hou het na het scheren wel goed bij, want de stoppeltjes gaan jeuken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker geen - waard. Van mij een +
Vooral vroeger had het nut, maar tegenwoordig niet zo. Het helpt je beschermen tegen bijvoorbeeld kou om blaasontsteking te voorkomen. Maar bijvoorbeeld ook viezigheid om een schimmelinfectie weer te voorkomen. Je bent daar erg kwetsbaar.
Maar tegenwoordig hebben we zulk goede kleding en andere soorte bescherming kan je gewoon kan scheren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blaasontsteking krijg je niet door kou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geloof mij maar dat dat wel zo is. Kou is 1 van de oorzaken. Ik heb in mijn leven nou al tig keer blaasontsteking gehad. En zelfs de dokter zegt het. De kou kan naar de buik slaan waardoor er een blaasontsteking kan komen als je bijvoorbeeld blote benen of voeten hebt bij koud weer. Ik dacht eerst ook niet dat het door kou kon komen, maar geloof me, dat kan wel. En geloof dit ook, het is zeer pijnlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een blaasontsteking komt door een bacterie, niet door de kou.
Wel kan door kou, je weerstand wat lager zijn (dat is wat de dokter bedoelt) waardoor je eerder vatbaar bent, maar van kou alleen krijg je geen blaasontsteking, daar is echt een bacterie voor nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het volkomen eens met nelly3. Hetzelfde geldt voor griep of een verkoudheid.
Ik ben zelf van mening dat het zonder schaamhaar zelfs nog hygiënischer is. Dus mijn voorkeur is het af te scheren.