Kun je a.d.h.v. een parfumluchtje iemands karakter beschrijven?

Wanneer je in een parfumerie aan de verkoopster een karakteromschrijving geeft (bijvoorbeeld van iemand aan wie je een parfum cadeau wil doen) weten ze daar vaak wel een bijpassend luchtje bij te zoeken. Kan het ook andersom? Dus dat je aan de hand van een parfumluchtje iemands karakter weet te omschrijven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Misschien in een heel enkel geval maar er zijn legio mensen die een bepaald parfum gebruiken omdat het nu eenmaal 'in' is. Vaak staat het ze niet eens. Mensen kopen wat voorhanden is of wat een vriendin/vriend draagt of wat in de aanbieding is.

Ik geloof ook niet dat je aan de hand van een karakterbeschrijving de juist geur voor iemand kunt vinden. Het hangt van zoveel dingen af, het dieet van iemand, de weersomstandigheden, iemand eigen geur. Ooit heb ik de grote fout gemaakt om op een zonovergoten vliegveld in Griekenland na 2 weken Grieks eten gegeten te hebben een duur parfum te kopen wat me daar ontzettend goed stond... eenmaal terug in het druilerige koude Nederland met boterhammen met kaas en aardappels/groenten/vlees achter mn kiezen stonk ik een uur in de wind...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, want dan zou dat willen zeggen dat ik gemiddeld 3 x per week van karakter wissel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha +.
Een parfumluchtje is altijd 'nep'. Het kan niet iets over iemands karakter zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt me extreem moeilijk.
Wat wel voorkomt is dat er bijvoorbeeld het populairste meisje van school ( kort rokje, sexy topje en een paar stiletto hakken k noem maar wat )de parfumerie instapt een lucht van 80 euro koopt en dat er dan vervolgens een stuk of 40 grietjes die ongeveer net zo gekleed gaan als zij , ook ineens die zelfde parfum aan gaan schaffen ( niet omdat ze het zelf zo,n lekker geurtje vinden maar puur en alleen omdat het populaire meisje m ook heeft)dan zou je kunnen gaan denken dat die parfum bij een soort van type ,hoort met een bepaald karakter, terwijl dat dus helemaal niet zo hoeft te zijn.
Zelf heb ik heel veel verschillende parfums met echt behoorlijk uiteen lopende geuren. En ik heb iedere dag een ander luchtje op tot ik weer van vooraf aan begin. Maar mijn karakter is gewoon iedere dag het zelfde.(uiteraard mijn humeur niet haha)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat kan niet. Ik koop bijvoorbeeld gewoon een luchtje dat in de aanbieding is of doe er één op die ik van anderen krijg.