Kan een incasso bureau aan de deur komen voor niet betalen van brievenbuspakketje die niet voor mij bestemd is?

Heb een tijd geleden een pakketje door de brievenbus gekregen, andere naam en postcode maar wel mijn straatnaam en huisnummer. Heb nog gekeken of ik de persoon kon achterhalen maar is niet gelukt en heb het hier in de kast weggelegd. Het is via een webshop besteld dus iemand heeft hoogstwaarschijnlijk moetwillig mijn straatnaam opgegegeven. Nu kreeg ik een brief met geadresseerd aan dezelfde persoon met aanmaning en dreiging van incasso bureau. Wat moet ik hier mee? Welke actie moet ik ondernemen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Winkelen
1.1K
Amadea
6 jaar geleden
Zoek eens op die postcode. Vermoedelijk is het in de verkeerde woonplaats bezorgd, en komen alleen straatnaam en huisnummer overeen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Postcode komt wel overeen met de stad. De straatnaam die bij de postcode hoort lijkt er alleen totaal niet op. Ook de naam staat niet in het telefoonboek.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je hoeft niet te vrezen voor een eventueel incassobureau. Jij hebt het pakket immers niet besteld en jij hebt derhalve geen contractuele relatie met de verzender. Uiteraard is het wel geboden om contact op te nemen met de webshop om het uit te leggen en het pakket retour te sturen.

Antwoorden (1)

Bel je op en leg de situatie uit. Niet reageren laat de zaak alleen maar verder escaleren.
Goed dat je het pakketje nog hebt liggen: kunnen ze het zo nodig terugkrijgen.

Toegevoegd na 20 seconden:
Bel je op = Bel ze op