Hoe kan ik het beste mijn Eastpak verven?

Ik heb 4 jaar geleden een roze Eastpak gekocht, alleen na een paar jaar vond ik de kleur niet meer mooi (ik was uit mijn roze-fase). Ik zou hem dus graag in een andere kleur willen verven (liefst donkerblauw/paars), aangezien hij nu doelloos in de kast zit, dus mijn vraag is welke verf zou ik het beste kunnen gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
6.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo'n tas kun je niet verven, hij is gemaakt van synthetisch materiaal met daarover een waterafstotende laag, dit materiaal is niet geschikt om te verven, de verf kan er niet in trekken.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ik zou geen dylon verf gebruiken ,zonde van het geld .
geprobeerd met de tas van kipling van mijn kleinkind
maar was geen succes.

Het beste antwoord

Met de gewone textielverven lukt dit niet, omdat de tas uit kunstvezels bestaat en daar pakt de verf niet op, ook de water en vuilafstotende laag zorgt ervoor dat de stof niet met gewone kledingverf geverft kan worden. Er is wel een andere mogelijkheid: verven met potje textielverf en kwast, of spuitbus textielverf, dat is iets meer werk, maar je kunt er ook iets creatiefs mee doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden, ik ga het volgende week allemaal uitproberen (:

Andere antwoorden (2)

Ik zou ermee naar de schoenmaker gaan, die heeft allerlei soorten verf voor verschillende materialen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt een eastpack wassen en dan zou je het kunnen proberen met textielverf van dylon, gewoon te koop in drogisten/etos etc.

Het zou kunnen dat als de stiksels van nylon zijn die niet mee verven dus ik zou voor paars gaan omdat roze stiksels daar nog het beste bij passen. Goed de gebruiksaanwijzing lezen (eerst wassen en daarna dat spul gebruiken en dus nogmaals wassen en dan je machine nog een keer leeg laten draaien geloof ik).

Toegevoegd na 15 uur:
Hier staat dat iemand zijn tas van licht blauw naar bruin heeft gekregen: http://forum.scholieren.com/archive/index.php/t-1477706.html