Hoe kan ik het beste mijn Eastpak verven?

Ik heb 4 jaar geleden een roze Eastpak gekocht, alleen na een paar jaar vond ik de kleur niet meer mooi (ik was uit mijn roze-fase). Ik zou hem dus graag in een andere kleur willen verven (liefst donkerblauw/paars), aangezien hij nu doelloos in de kast zit, dus mijn vraag is welke verf zou ik het beste kunnen gebruiken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Met de gewone textielverven lukt dit niet, omdat de tas uit kunstvezels bestaat en daar pakt de verf niet op, ook de water en vuilafstotende laag zorgt ervoor dat de stof niet met gewone kledingverf geverft kan worden. Er is wel een andere mogelijkheid: verven met potje textielverf en kwast, of spuitbus textielverf, dat is iets meer werk, maar je kunt er ook iets creatiefs mee doen.

Bronnen:
www.dekwast.nl › artikelen › HOBBYVERVEN

Ik zou ermee naar de schoenmaker gaan, die heeft allerlei soorten verf voor verschillende materialen.

Je kunt een eastpack wassen en dan zou je het kunnen proberen met textielverf van dylon, gewoon te koop in drogisten/etos etc. Het zou kunnen dat als de stiksels van nylon zijn die niet mee verven dus ik zou voor paars gaan omdat roze stiksels daar nog het beste bij passen. Goed de gebruiksaanwijzing lezen (eerst wassen en daarna dat spul gebruiken en dus nogmaals wassen en dan je machine nog een keer leeg laten draaien geloof ik). Toegevoegd na 15 uur: Hier staat dat iemand zijn tas van licht blauw naar bruin heeft gekregen: http://forum.scholieren.com/archive/index.php/t-1477706.html

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100