Telt de wegsleepregeling wanneer er sprake is van eigen terrein maar wel openbaar toegankelijk is?

Het gaat om een parkeerterrein van een winkelpand. Overdag is deze afgesloten d.m.v. een hefboom en gaat deze pas open bij betaling. Na sluitingstijd staat de hefboom omhoog. Nu komt het regelmatig voor dat er (bedrijfs)busjes na sluitingstijd hun auto parkeren zodat ze dicht bij hun werkgebied staan. Mogen de betreffende auto's/busjes worden weggesleept.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Winkelen
1.2K
ronron1212
7 jaar geleden
Staat er dat het prive terrein is en bij open hefboom verboden te parkeren volgens een bepaald art?
ronron1212
7 jaar geleden
Waarom de boom niet sluiten na sluiting?

Antwoorden (1)

Ze mogen worden weggesleept. Maar dan zal jij als eigenaar voor de kosten van de sleepdienst opdraaien. Of je moet proberen ze te verhalen op de eigenaar van de busjes.
De politie zal er niet voor komen, tenzij ze hinderlijk of gevaarlijk geparkeerd staan.