Is het waar dat in bepaalde maanden je haar harder groeit en in andere bepaalde maanden meer uitvalt?

Ik heb dat ooit eens ergens gelezen en ik vraag mij dit nu zo af omdat ik momenteel veel meer haaruitval lijk te hebben dan anders. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Een dagelijks haarverlies van 100 haren is normaal, pas als het er veel meer zijn spreekt men van overmatige haaruitval of alopecia.

Haaruitval bij vrouwen (40%) komt vaak voor, het kan een heleboel oorzaken hebben zoals bevallen, in de overgang zijn, stress, oververmoeidheid of ongezond eten. Wanneer de oorzaken worden opgelost stopt de haaruitval vanzelf.

Toegevoegd na 55 seconden:
In de zomer groeit je haar sneller dan in de winter. Weet je hoe dat komt? Haar groeit namelijk sneller als het blootgesteld wordt aan de vitamine D die zich in zonlicht bevindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het zou een rudimentaire rui kunnen zijn, een overblijfsel van oude tijden waar het wel nodig was van vacht te verwisselen in veranderende seizoenstijden...
De een heeft dat dan nog wel een beetje en de ander weer niet... Je bent niet de enige, hier loopt er ook een rond in huis die in de "rui" is op dit moment van het jaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Arnhem zit een kapper die gespecialiseerd is in haaruitval. Het kan o.a. komen door een geïrriteerde hoofdhuid, stress, gebruik van bepaalde voedingsstoffen e.d.
Dit lijkt me veel waarschijnlijker dan welke maand het is.
Zie voor meer info:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de zomer groeien haar en nagels harder.
14 jaar geleden
Kort en bondig kan gezegd worden dat door stress extra melkzuur in het zweet terecht komt. Hierdoor sterft de haar voortijdig af. Er is bij iedereen wel eens een periode dat er meer haaruitval is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij groeit mijn haar zomers goed en ziet het er gezond uit. In de herfst gaat mijn haar uitvallen en ziet het er veel doffer uit.

Ik gebruik dan vitamine B1000 complex (Kruidvat). Het helpt.