Mag je Messen/Zwaarden laten importeren?

Ik zie de laatste tijd op internet veel sites met daarop prachtige messen/zwaarden. ik zou hiervan graag 1 willen kopen maar ben bang dat deze zullen worden ingenomen voor aankomst. Weet iemand of het illegaal is om messen/zwaarden vanuit andere landen te laten importeren?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Winkelen
3.5K
ronron1212
7 jaar geleden
Alle messen die hier onder de wapenwet vallen mag je ook niet importeren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oke, en wat voor soort messen zijn dat? Ik had namelijk ergens wel wat gehoord over categorie 4 wapens maar weet niet zeker of de messen zoals te zien op de afbeelding daar onder vallen. wel alvast van harte bedankt voor je reactie ronron1212!
ronron1212
7 jaar geleden
stiletto’s
vlindermessen
boksbeugels
pijlen en pijlpunten
messen met meerdere snijkanten
Inekez1
7 jaar geleden
http://www.knivesandtools.nl/nl/ct/messen-wetgeving.htm Hier vind je de verschillen tussen categorie 1 en 4.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oke, hartstikke bedankt allemaal!

Antwoorden (1)

Ja dat mag. Mits ze aan de wet wapens en munitie voldoen!