Maakt het uit of bij het zonnen of het nou warm is of minder warm?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Het beste antwoord

De temperatuur heeft hier weinig mee te maken, wat van belang is, dat is de stand van de zon, hoe hoger de zon staat, hoe sterker de zonkracht.
Wat momenteel speelt, is de luchtvochtigheid, vooral in de maanden maart en april is er vaak regelmatig noord westen of noorden wind, deze lucht komt meestal uit de poolstreek en is schoon en droog, ook al is de temperatuur beneden de 10 graden, toch wordt je hier snel bruin van.
In ons land is het in de zomer met erg warm weer, vaak heel vochtig in de lucht, dan wordt je nauwelijks bruin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee dat maakt niet veel uit, het gaat voornamelijk om de hoeveelheid UV-straling. Hoe hoger dit is, hoe korter je in de zon kan zijn. Het maakt hier dus niet uit of het warm is of niet warm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, als je in de zon zit/bezig bent etc word je bruin, temp verandert hier niks aan. Ik ben van de week met 10 graden verbrand in de zon hihi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wordt niet bruin van de warmte, maar van de UV stralen. Als je ook warmte voelt bij de zon weet je wel dat hij fel is (meestal), en als je hem niet zo warm op je huid voelt betekent dat meestal dat de zon niet zo fel schijnt en dat je waarschijnlijk niet heel bruin zal worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warm is een relatief begrip.
Als de een het warm vindt, vindt de ander dat nog niet.
Dus daar heeft het niets mee te maken.

Zelf in wintersportgebieden, waar sneeuw ligt daar kan je huid verbranden door de zon.