Wat kun je doen tegen lichte witte vlekjes in je gezicht?

hoe bruiner ik wordt hoe meer je ze ziet, ik weet er geen naam van. Iemand idee hoe je deze witte plekje kan verminderen? Ik snap met foundation maar heb je ook een soort crème toevallig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
11.8K
Kimath
12 jaar geleden
ga je toevallig veel onder de zonnebank?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn het misschien littekentjes? Of misschien komt het idd, zoals kimath hierboven aangeeft, door teveel zon of zonnebank? Wellicht is bio oil iets voor jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja k ga soms wel onder de zonnebank. maar wat kan ik er dan aan doen ookal ga ik onder de zonnebank?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet onder de zonnebank gaan, hoe bruiner je wordt, des te duidelijker zie je de vlekken, dat zeg je zelf al.

Het beste antwoord

Mijn jongste zoon heeft het ook, wat van die lichtere vlekken. De huisarts heeft er ooit over gezegd dat het een soort (onschuldige) schimmelinfectie was, en dat het wel weer over zou gaan. Maar eigenlijk heeft hij het al jaren dus ik wilde ook maar weer eens terug.

Die eerste keer heeft hij er verder niets tegen gegeven, zalfje of zo.

Het zijn plekken (bij hem op zijn wangen) die duidelijk lichter zijn dan de rest en hoe bruiner hij wordt hoe meer het opvalt.

Toegevoegd na 1 minuut:
o ja, wat je ertegen kunt doen, ik ga dus toch maar eens om een anti-schimmelcreme vragen denk ik (ik durf het niet aan om zelf te experimenteren)

Toegevoegd na 3 minuten:
Oeps, moet je eens naar bijgevoegde link kijken (ik dacht ik zoek er een plaatje bij) daar staat in dat het

Toegevoegd na 4 minuten:
Progressieve maculaire hypomelanose is en dat vroeger ONTERECHT werd gedacht dat het door een schimmel kwam, misschien heeft mijn zoon dat ook en schreef ik daarom dat het een schimmel is. Nu denk ik : eerst maar even dit artikel lezen
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja precies dat heb ik ook
amigo
12 jaar geleden
oei, nou ik las die link eens goed en ga toch maar weer eens een afspraak bij de dokter maken (en mogelijk niet voor een schimmelzalfje)

Andere antwoorden (3)

Zijn het dan niet pigmentvlekjes?
Ik denk dat je daar verder niets tegen kunt doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
droog ECZEEM kan ook witte vlekken geven, je moet de volgende vragen beantwoorden voor jezelf: heb je als kind eczeem/astma/bronchitis gehad? heb je last van hooikoorts? komt in de familie astma/eczeem/hooikoorts voor? is je antwoord een ja, dan kun je bij de huisarts/dermatoloog goed behandeld worden met cremes om het rustig te krijgen daarna met een gedoseerde zonlicht worden de plekken weer bruiner.
L
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat komt bij ons niet voor, wij hebben allemaal een hele egale huid.
Het kan ook vitiligo zijn.

Dat is een onschuldige huidziekte waarbij huid en haar hun pigment verliezen. Daardoor ontstaan op de huid melkwitte vlekken. Deze vlekken kunnen groot of klein zijn, en verschillende vormen hebben.
Medisch is het dus geen groot probleem, maar psychisch vaak wel. De witte plekken zitten veel in de oksels, liezen, handen, gezicht (rond ogen en mond), bovenop de borst en op littekenweefsel. Vooral als de vlekken in het gezicht zitten, hebben veel mensen er moeite mee.

Als het dat is!!???
Hup naar de dokter voor een echte diagnose!!!
http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/223/vitiligo.html

Ik laat een voorbeeld zien wat er niet zo akelig uit ziet.

Mijn zus heeft het bijvoorbeeld ook.
Die vermijdt dus zo veel mogelijk de zon.
Smeert haart gezicht in met een sterkte zonnefactor.
En op vakantie draagt ze lange mouwen en lange broeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee zo erg is het niet