Waarom hebben niet alle webshops die werken met postnl de mogelijkheid tot bezorgen bij een afleverpunt?

Het lijkt me een gratis service, maar toch weigeren webshops, zelfs als je ernaar vraagt deze optie te gebruiken, maar waarom?
Ik heb liever niet dat mijn buren 5x per week worden lastig gevallen door pakketbezorgers, dus vandaar deze vraag

Onderstaande komt van de website van POST-NL

Geen bezorging bij de buren?
Wilt u geen bezorging bij de buren, dan kunt u de afzender vragen om 'alleen huisadres' op het pakket te vermelden. In dat geval bieden we het pakket alleen bij u aan. Pakketten onder rembours, of met verhoogde aansprakelijkheid worden niet bij de buren bezorgd. Deze pakketten worden wel een tweede keer bij u aangeboden. Bent u bij een tweede poging ook niet thuis, dan kunt u met het bericht van de bezorger de zending ophalen bij één van de PostNL Postkantoren.

Uw pakket laten bezorgen bij een PostNL Postkantoor
Wie winkelt op internet hoeft niet meer thuis te blijven om de bestelling in ontvangst te nemen. U kunt er bij uw bestelling ook direct voor kiezen uw pakket te laten bezorgen bij een PostNL Postkantoor. Zo bepaalt u zelf waar en wanneer u uw bestelling ophaalt. Bijvoorbeeld ’s avonds bij de supermarkt of op één van de andere PostNL Postkantoren. U heeft de keuze uit meer dan 2000 Postkantoren die zich bevinden op goed bereikbare locaties met ruime openingstijden. Er is er altijd wel één in de buurt.

Legitimatiebewijs
U dient bij het ophalen van uw pakket altijd een geldig legitimatiebewijs mee te nemen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Winkelen
1.6K

Antwoorden (2)

Ik vermoed dat dit iets te maken heeft met slechte ervaringen uit het verleden, waarbij een pakket netjes op een afleverpunt werd bezorgd en opgehaald, maar vervolgens niet betaald werd (of de angst voor zo een situatie).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ooit weleens wat op internet besteld? Daar betaal je 99,9% vooraf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de meeste gevallen betaal ik op factuur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het niet wordt opgehaald wordt het weer terugbezorgd jeroenla, dat is dus juist VEILIGER voor de verkoper.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jeroenla gaat uit van fraude als het WEL wordt opgehaald (vals eigen adres opgeven, ophalen van afhaalpunt,). Maar zoals al gezegd factuur betalen na verzending is volgens mij haast niet voorkomend. Althans niet aan de consumentzijde. Maar ik kan het mis hebben.
Vaak hebben webshops contracten afgesloten om te verzenden, dat word opgehaald bij de verkoper en zo in een keer verwerkt, vaak zitten die verzendingen gecoppeld aan de webshop en als iemand besteld word er automatisch de stickers voor de pakket gegenereerd. Die print de webshopeigenaar uit en plakt het op het pakket en klaar. Op het moment dat er een vreemde aflever adres komt dat moet de hele software programma aangepast worden. En omdat er iemand vraagt voor afleveren op postkantoor. Het is zelfs zo dat de meeste webshopeigenaren niet eens zouden weten dat die wens bestaat.

Toegevoegd na 31 seconden:
c=k