Waarom scheren vrouwen wel hun benen, maar niet hun armen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
4.5K

Het beste antwoord

Ik vind de haren op mijn benen niet storend. Ze zijn ook lichter van kleur. Plus als je je scheert krijg je stoppels. Bij je benen is dit al irritant, maar dit kan je nog enigszinds verbergen als je een keer geen zin of tijd hebt om je te scheren. Je armen zijn vaker zichtbaar. Ik denk ook dat stoppels op je armen veel sneller gaan jeuken.

Er zijn wel vrouwen die hun armhaar harsen trouwens.

Toegevoegd op 31-05-2009 22:38:46
In de eerste zin haren op benen bedoel ik op armen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Er moet toch nog wat voor de fantasie overblijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat daar vaak minder haargroei is, maar er is niets tegen, en sommigen doen het dan ook.
(Het verhaal dat je dan dikkere, donkerdere haargroei stimuleert, klopt niet)
AWM
14 jaar geleden
Hier alvast een gedeelte van het antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De haren op de arm van een vrouw zijn nauwelijks zichtbaar. Op de benen zijn ze meestal veel donkerder en dikker. Geen idee waarom dat zo is.

Toegevoegd op 31-05-2009 22:50:11
O ja, wenkbrauwen langdurig epileren kan de haargroei daar stoppen. Waarom het elders dan niet ook zo zou zijn dat weet ik niet. Er staat dat dat alleen na laseren kan gebeuren.

Toegevoegd op 31-05-2009 22:51:27
..en laseren is kostbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
MIjn moeder scheert haar armen wel maar niet helemaal 'kaal'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ze bang zijn dat ze stoppels op hun armen krijgen na vaak scheren en dat is niet om aan te zien, tenminste, minder aan te zien dan bij benen. En anders moeten ze 4 ledematen gaan bijhouden!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien komt dat nog wel...
In de jaren 60 werd er hier door vrouwen niks geschoren, geen benen, geen oksels, ...
Toen ik 14 was kwam mijn nichtje van 11 uit Amerika bij ons. Zij vond het heel vreemd dat ik mijn benen nog niet schoor. Toen vond ik dat eigenlijk ook vreemd. Dus - over een aantal jaar ontharen we ook allemaal de armen! Fijn ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik val in de categorie die strikt genomen eigenlijk inderdaad haar armen wel zou moeten - willen scheren (blonde mensen hebben nu eenmaal wat meer haargroei), maar ik zie wat het effekt van scheren is op mijn benen (die meestal gelukkig bedekt zijn) en dat zou ik op mijn armen echt niet willen ; dan BLIJF je aan het scheren, zomer én winter. Nee, bedankt. Die benen scheer ik alleen als het onvermijdelijk kortebroekenweer is. Maar kortemouwenweer is het altijd, vooral als ´s winters overal de kachel aan (en meestal te hoog) staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blond maar veel. Of veel maar blond. Vaak zien mensen het pas na jaaaren ; jeetje , wat heb jij veel haar op je armen joh !
En dan zeg ik meestal maar : ja, daarom heb ik het ook altijd zo warm :lol:
ps mijn snor scheer ik wel. :rofl: - dat moet sins mijn 35e ofzo - gelukkig maar eens per maand ongeveer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, gelukkig heel kort. De haren op mijn armen zijn inderdaad vrij lang ja. En op zich heel fijn ; beetje van dat baby-haar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee joh, bij de rest valt het niet op :lmao: . Maar nogmaals, omdat het zulk fijn blond haar is, zie je het van een afstandje sowieso niet; je moet er echt met je neus bovenop zitten. Daarom stoort het me ook eigenlijk niet echt.
Omdat haar op de armen meestal (dacht ik hoor) lichter van kleur is, omdat je vaker met je blote armen in de zon zit. en lichte haren niet zo erg storen als dikke donkere haren... Ik kan het ook fout hebben hoor xD