Klopt het dat postagensschappen in winkels niet in alle soorten winkels zitten en is dat officieel zo geregeld?

Wat ik bedoel met verschillende soorten winkels, is dat ik postagentschappen meemaak in drogisterijen (heel vaak), sigarenhandels of boekwinkels. Tenzij ik me vergis heb ik er nog nooit één gezien bij een slager (klinkt ook onlogisch, ik geef het toe) of een bloemenzaak bijv.

Klopt dat of is deze waarneming toeval. En als postagentschappen alleen in specifieke typen winkels zitten (bijv alleen in de niet levensmiddelen winkels) waarom is dat dan zo?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

TNT Post heeft toen ze in 2008 begon met het verandertraject uitgezocht welke locaties geschikt zijn via de zogeheten Verzorgingsgebieden Verkenner, een selectie van de Verkooppunt Verkenner en de Benchmark Verkenner. Zo kon bepaald worden welke winkels van welke retailers geschikt zijn voor een postagentschap. Ze letten daarbij vooral op het gemak voor de consument. Zo vind je de agentschappen veel in supermarkten, omdat consumenten hier komen voor hun dagelijkse boodschappen en omdat zij ruime openingstijden hebben. Ook tabak- en lectuurzaken en boekhandels zijn geliefd, omdat zij qua assortiment goed aansluiten bij de producten en diensten van TNT Post. Naar een slager of een bloemenzaak komen naar verhouding minder klanten dan naar een supermarkt. En die hebben beide geen link met postpapier, dus het is niet logisch om daar een agentschap in te vestigen.

Bronnen:
http://www.locatus.com/nederland/in-de-pra...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100