Mijn laptoptas scheurde vanzelf na normaal gebruik op de trap op mijn school, nu is mijn laptop kapot, heb ik garantie?

Ik had gewoon een laptop en 2 boeken in mijn tas en toen scheurde een kant eraf en viel mijn laptop kapot, wat te doen?

Ik heb hem 1,5 week geleden gelocht bij laptopshop.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen

Antwoorden (3)

het gaat hier om gevolgschade. Dat wordt vrijwel altijd uitgesloten van de garantie, dus ik denk het niet. De schade aan de tas natuurlijk wel, maar aan je laptop niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp dat je laptopTAS 1,5 week oud is? In dat geval zou ik inderdaad teruggaan naar de winkel en het hele verhaal doen, de bon en de laptop meenemen en de tas laten zien en het geld van de tas en de dagwaarde van de laptop eisen. Tenzij het geen tas is speciaal voor een laptop natuurlijk maar dat neem ik aan van wel.

Als je laptop 1,5 week oud is is het een ander verhaal, hoe oud is de tas?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet geschoten is altijd mis, neem garantiebewijs en artikelen mee naar de winkel en doe je verhaal. Kijk samen met de winkel of er eventuele oplossingen zijn. Zo niet contact dan de bedrijven van de gekochte producten en laat bijvoorbeeld in een mail weten wat er is gebeurt. Misschien zijn ze gul en meelevend en krijg je het (deels) vergoed.