Wat tegen dun haar?

Ik heb heel erg dun haar. Ik kan amper een staart in doen. Eerst wou ik shampoo voor meer volume gebruiken, maar ik heb ernstig roos, waardoor als ik andere shampoos ga gebruiken het nog erger word. Nu zoek ik ander middelen. Maar welke zijn betrouwbaar en niet te duur?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.8K

Antwoorden (8)

Laat je haar in laagjes knippen bij de kapper, daarna een beetje krul met een style of krul tang in je haar maken.

Of met een knotje gaan slapen als je geen style of krul tang hebt.

En met nat haar ( en met mouse) je hoofd naar beneden hangen en fohnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn haar is ook erg dun. Sinds ik kokosolie gebruik, is het een stuk dikker. Althans, zo voelt het. Koop bij de toko een flesje of potje PURE kokosolie (dus waar je mee kookt, geen stylingproduct bij de drogist, dat krijg je er héél moeilijk uit!), was je haar, smeer na het douchen kokosolie door je hele haar, volgende dag uitwassen en je hebt een volle glanzende bos. Je kunt dit het best één keer per week doen. Je moet de kokosolie wel verwarmen voor gebruik, dan wordt het vloeibaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt beginnen met volumeshampoos, lichte sprays met pus-up effects, of vet en alcoholvrije verstevigers.
Wat je nooit moet doen is je haren met een handdoek droogwrijven. Probeer het met een zachte doek heel voorzichtig droog te maken. Daarna moet je je haar halfdroog fohnen, er schuim in smeren en steeds in de richting van de haarpunten fohnen (Dat zorgt ervoor dat de schubbenlaag platligt en doet het haar glanzen)

Een andere oplossing is extensions. Je kunt tegenwoordig extensions bestellen/kopen die je met 1 simpele ''klik'' op het hoofd kan bevestigen. De huid raakt niet geiriteerd bij deze manier (wat vaak wel gebeurd bij het permanent bevestigen van extensions)
Dit is gewoon een kliksysteem die je er ook zo weer uit kan halen als je dat wil..
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij de betere drogist kan je kleurloze henna kopen.
het is een heel gedoe, maar je haar wordt merkbaar dikker als je het hier eens in de zes weken mee behandelt.
mocht je bruin haar hebben, dan kan je ook bruine henna gebruiken, zodat ook je kleur een oppepper krijgt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
let er bij gebruik van henna wel op, dat je je haar niet met een chemische kleuring kleurt, als je een chemische haarkleuring over henna gebruikt is de kans groot dat je haar oplost, dus eerst helemaal uit laten groeien, of alleen nog met henna kleuren
Ik heb ook een tijdje dun haar gehad en wat ik dan vaak deed om mijn haar dikker te laten lijken:ik gebruikte dan een wafeltang(dan krijg je van die golfjes)en dan lijkt je haar gelijk een stuk dikker.
Zo'n tang heb je al voor €10.
Dan kan je ook meteen weer een staart maken.
Als ik een lange vlecht maakte deed ik de punt altijd nog een keer extra om het nog dikker te laten lijken.
Ik nam er ook vitamine B bij,want dat is heel belangrijk voor gezond haar.(potje kost een paar euro)
En ik had een hele verzameling extensions en van die ronde haarbandjes die je om je staart kan doen en die op haarstukjes lijken.
( kosten €5 ongeveer- bij kruidvat/drogisten).
Verder gebruikte ik volumeshampoo's en ook je haar verven maakt je haar wat dikker.
Blijf het wel heel goed verzorgen met haarmaskers enzo,dat is ook belangrijk.
En:soms is zoiets erfelijk bepaald,helaas.
Suc6 ermee in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook de kapper heeft natuurlijk tips en trucks voor fijn en dun haar. Wat denk je van een wortelpermanent of een aanzetpermanent? Deze vorm van permanent geeft geen krullen, maar zorgt ervoor dat je haar meer volume krijgt. Het is vergelijkbaar met het volume dat je krijgt wanneer je haar droog föhnt met je hoofd naar beneden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dun haar is en blijft dun. Dit wordt nooit ineens dik. Dat is nou eenmaal de structuur van je haar.

Elke dag je haar krullen, een permanentje nemen; Het is zo slecht voor je haar! Waardoor je haar er nog dunner en slapper uit gaat zien.

Je kan je haar wel optisch dikker laten lijken. Hier zijn verschillende producten voor. Zoals de mousse van John Freida. Je kan ook je haar vlechten voor het slapen gaan, en 's ochtends borstellen en föhnen. Dat geeft ook meer volume.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in laagjes laten knippen:)