Is het handig om elektronica via www.everbuying.com of www.dealextreme.com te kopen?

het zijn aantrekkelijke pijzen, maar is de kwaliteit dan ook goed?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je moet altijd kritisch blijven, maar z verkopen van alles, ook zaken die hier verkocht worden maar dan goedkoper.
Heb 3 of 4 x iets besteld daar en was tevreden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit soort vragen zie ik wekelijks voorbij komen.
DealExtreme en andere Chinese webshops zijn super goedkoop omdat ze in bulk afkopen en alles wat in China geproduceerd wordt is gewoon goedkoop.
Er staat zeker een hoop slechte rommel tussen, maar over het algemeen is de kwaliteit prima.
Let wel even op met elektrische apparaten en met name opladers voor telefoons.
Die kwaliteit is meestal bagger als het een eurotje of 2 kost.
Die zijn namelijk niet gekeurd in EU en voldoen ook niet aan de veiligheidseisen die er gesteld worden.

De levertijd bedraagt wel lang.
Je moet toch rekening houden met minimaal 2-3 weken, maar kan ook 2 maanden duren.
Als je besteld, doe dit dan in orders van onder de 22 Euro.
Als je namelijk een order laat komen die een hogere waarde heeft dan 22 Euro, moet je 21% belasting betalen.
Ook komen daar circa 15 Euro inklaringskosten bij die DHL,TNT,UPS,FedEx hanteert.
Bestel je boven de 150 Euro, moet je 21% BTW, Inklaringskosten & Invoerrechten betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dealextreme is erg goedkoop en ze vragen geen verzendkosten, je kunt dus wel wat risico nemen. Wat ik tot nu toe van ze gekocht heb viel niet tegen, zaklampen, oplaadbare batterijen, HDMI kabels, opladers en snoertjes voor iPhone etc. Duurdere electronica durf ik niet goed aan ivm risico op controle door douane.