Door de DNS server zo in te stellen dat ze allebei bij dezelfde site uit komen. Dit kan je soms zelf doen, en anders kan/moet je provider je erbij helpen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan het meestal alleen in eigen beheer doen als je zelf de beheerrechten op de server hebt, dus als je dedicated, VPS of colocated host.
Als je gewoon bij een hostingprovider afneemt kunnen zij je er eenvoudig mee helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antwoord klopt helemaal. Aanvulling: de DNS van beide domeinen moet dus naar hetzelfde IP adres wijzen. En als je op dit IP adres meerdere sites draait, moet je ook nog voor elk domein een mapping maken naar de site die je wilt tonen (virtual hosting). Let ook op dat je website zelf alleen relatieve links gebruikt, anders spring je ineens van het ene domein naar het andere.
Dit kan, maar niet bij elk hosting bedrijf.
Zelf heb ik bij een bekend bedrijf wel vier domeinnamen zonder problemen draaien. Dit zelfs via één FTP toegang.
Mijn provider staat tussen de Toppromoties.