is het echt zo vreemd om een tatoeage te vragen voor mijn vijftigste verjaardag.?

ik wil een ring om mijn vinger laten zetten maar heb hele discussies omdat ik er te oud voor zou zijn en omdat het blijkbaar heel erg zeer zou doen. .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.2K

Het beste antwoord

Nee, want ik loop er ook over te denken om
er nog eentje te nemen en ik ben nog ouder.

Als je jong bent en je neemt een tattoo, dan veroudert je huid en ik denk dat dat plaatje er dan zeker niet mooier op wordt.
Als je 50 bent dan zal dat ook wel gaan gelden voor de huid van je handen. Toch vind ik het een leuk idee, zo'n getatoeerde ring.

Pijn, tsja, dat is heel persoonlijk.
Er is verschil tussen een beauty tattoo en een klassieke tattoo. Bij de beauty tattoo wordt de huid verdoofd met een creme, dan gaat het plaatsen tamelijk pijnloos. Deze tattoo gaat ook niet zo diep, dus die zal heel geleidelijk vervagen.
Misschien is dat een idee. Als het dan bevalt kun je het na een poos laten vervangen door een klassieke tattoo.

In de bron staat een uitgebreide beschrijving.

Ik zou het doen als je het zelf wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha zullen we samen gaan?
was vanmiddag nog in de shop , gewoon een idee opdoen, werkte dus niet... grr
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom niet? Durfde je niet?

Andere antwoorden (17)

Te oud?

Te jong kan ik me iets bij voorstellen (Niet jij, maar bij 'kinderen') Ik neem aan dat je op je 50e wel weet wat je doet.
Je bent nog maar halverwege de 100 dus kan nog lang genieten van je tatoo!

Volgens mij betekend "te oud" in dit geval : "ik vind het niet mooi"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ach het zal niet jeuken.
maar voor de rest ben je oud genoeg...toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het staat buiten kijf, dat als je 50 bent, je echt wel zelf kunt beslissen wat je wel en niet doet. Wat mij betreft ga je gewoon je eigen gang, al tatoeeer je een portret van Job Cohen op je arm.

Maar misschien willen de mensen met wie je in discussie bent, je ook een beetje waarschuwen, dat je iets doet wat in principe onomkeerbaar is. En halen ze er oneigenlijke argumenten bij, als te oud, en te pijnlijk.

Ik kan me dat wel voorstellen; hoewel ik alleen dàt argument zou gebruiken, en er ook niet over zou gaan discussieren, maar het alleen één keer zou zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het juist een goede leeftijd, je weet in ieder geval zeker wat je wilt,en zon tattoo is maar een kleintje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wel nee joh waarom zou je te oud zijn? Lekker doen wat je zelf wil laat dat bejaarden uniform nog maar even in de kast liggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij mag het weten!
het is namelijk jou keuze,als je het echt wilt,doe het dan maar.
En nee ,ik denk niet dat het zoveel pijn doet want je gaat toch iets kleins doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je zelf weten. Ik vind het niks maar waarom zou je je iets van mij aantrekken, of van een ander? Het is niet verboden, je kunt het eventueel later toch wel laten weghalen (kost wat en doet pijn maar het kan).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor, is niks vreemds aan. Ik heb er een laten zetten voor mijn 44e verjaardag een paar maanden terug en ben er iedere dag weer erg blij mee. Een tattoo is iets heel persoonlijks en je moet je zeker niks aan trekken van wat anderen er van vinden, gewoon doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, gewoon doen. Ik heb twee jaar terug mijn eerste tattoo laten zetten op mijn 45ste. Ben er nog elke dag blij mee. Loop nu ook al een paar maanden over een volgende na te denken. Zit alleen nog te twijfelen tussen een ring of één op mijn voet.
Nogmaals, gewoon doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat 'zeer' doen valt wel mee hoor!
Als het zo vreselijk pijnlijk zou zijn hadden er minder mensen een tatoeage.
Wat je leeftijd betreft is er al helemaal geen probleem; want dat bepaal je lekker zelf.
Mijn 2 tatoeages heb ik na mijn 40ste laten zetten (nu 10 jaar geleden), en ik heb nog geen seconde spijt gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het al zeer zou doen,wat overigens heel erg meevalt,zij zijn toch niet degene die zich laten tatoeëren?Nou dan.
En over smaak,maar ook over leeftijd valt niet te twisten,je mag op je vijftigste toch onderhand wel verwachten dat je weet wat wat je doet en vooral ook wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet naar andere mensen luisteren hoor. Je bent zeker niet te oud! Als jij een tattoo wil, moet je dat gewoon doen. Ik zelf heb 4 tattoos en als mensen ze niet mooi vinden, kijken ze maar lekker de andere kant op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn moeder werd 50 en heeft een tattoo van ons gekregen. Ze wilde er 1 van haar hondje en die heeft ze ook gekregen. Dus te oud? Nee ik vind van niet

Toegevoegd na 36 seconden:
Je hebt er in iedere geval lang en goed over na gedacht haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon lekker doen !
Je bent oud en wijs genoeg om hierover te beslissen.
Ik ben zelf 57 jaar en wil al een paar jaar een tattoo maar heb er de financiële middelen niet voor, maar zal er in de toekomst zeker ééntje laten zetten. Het maakt niet uit hoe oud ik dan ben !!

Mijn advies: GEWOON DOEN .... HET IS JOUW LIJF .... JIJ BESLIST !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk, het is algemeen bekend dat je tot maximaal 48jaar oud een tattoo mag en daarna niet meer.

Even serieus: laat die discussies maar. Jij wilt het, en je gaat niet direct je complete rug in een Perzisch tapijt laten veranderen, en ja het zal best even gevoelig zijn, maar als jij het nou wilt?
Lekker doen en van genieten! En wie daarna nog zeurt, nou, dan kun je je vinger opsteken: 'Hier, kijk maar!' ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom is dat te oud. Het maakt niet uit, als je 80 bent heb je hem ook nog, Dus of hij er nou 30 jaar op zit of 60 jaar.
Volgens mij doet het op je vinger inderdaad best pijn, wat ik ooit gehoord heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tijdje terug was er op tv Noord Holland een vrouw van in de 80 die ook nog een tatoeage liet zetten, dus leeftijd maakt niet uit verder