Wat is het verschil tussen een voorgevormde bh en een niet-voorgevormde bh?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
39.4K
Ritsuka
8 jaar geleden
dat zie je zo, een voorgevormde BH heeft nog steeds de cups rechtop staan als je deze plat op bed zou leggen.
Wat ik fijn vind aan de voorgevormde is dat je niet je tepels ziet uitsteken als het koud is en je hebt een strak shirt aan
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat er maar 2 verschillen zijn, inderdaad het verbergen van de tepels en meestal zijn deze bh's niet zichtbaar onder shirtjes, omdat de naden zich aan de zijkant bevinden, dit voordeel is er niet, bij bijvoorbeeld de bewerkte bh's met kant, of stras steentjes.

Het beste antwoord

Een voorgevormde beha is een beha in de (standaard)vorm van (standaard ronde) volle borsten. Zonder inhoudt ziet de beha er dus uit als twee bollen op een frame. Vaak hebben ze een beugel, en zijn de cups verstevigd. Je bust moet zich volledig voegen naar de vorm van de beha om de cup goed te vullen, waardoor hij eigenlijk voornamelijk geschikt is voor de stevige, jonge borst waar de zwaartekracht nog niet al te veel vat op heeft gekregen. Meestal, maar niet altijd, heeft de voorgevormde beha een beugel voor extra steun.

Een niet-voorgevormde beha is van soepele stof, soms met beugels voor wat extra ondersteuning, maar strikt noodzakelijk is dat niet. De borst moet de cup vullen, waardoor deze zijn vorm krijgt (zowel de cup als de borst), en ook de wat zachtere, oudere borst kan hierdoor in een mooie vorm getoond worden.

Beide modellen beha (die beiden ook weer in verschillende uitvoeringen te krijgen zijn) kunnen met en zonder naad geleverd worden, met of zonder baleinen en beugels. Welke de beste keuze is is eigenlijk een kwestie van de vorm en grootte van de borst, maar net zoals lang niet elke vrouw op de hoogte is van de juiste beha-maat, is ook niet elke vrouw op de hoogte van de voor haar meest geschikte cup.

Daardoor kiezen relatief veel vrouwen voor een voorgevormde beha, ook als die niet goed bij ze past. Daar zie je niks van, maar het draagcomfort is dan beduidend minder. Een echt goed passende niet-voorgevormde beha echter, geeft vooral bij wat grotere en zachtere borsten al snel een mooier en slanker silhouet (dan een slecht gevulde cup waarin de borst een beetje opgerold ligt).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is een BH met een zachte padding. Een BH met een iets dikker cup. Niet te verwarren met een push-up bh die een extra kussentje heeft aan de onderkant van de cup om je borsten grote te doen lijken.
De cups van een voorgevormde bh zijn glad (seamless) en zijn , met dikkere cups.
Veel vrouwen dragen deze BH mede door het niet zien van harde tepels, en het geeft net wat meer ondersteuning dan een gewone BH.

Voorgevormde bh’s hebben een beugel en de cups zijn gemaakt van een dun laagje foam. Daardoor biedt een voorgevormde bh goede steun en is erg comfortabel.

Push up bh; Zorgt voor een optisch grotere cup.
Maximizer bh; Creëert minimaal 2 cup maten groter.
T-shirt bh; Is onzichtbaar onder strakke kleding.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar bij Hönkemüller verkopen ze dan ook geen ECHT goede, ondersteunende beha's voor de wat moeilijkere borst ; daarvoor moet je naar een speciaalzaak. ;-)
Het is meer een modewinkel dan een foundation-specialist. Vandaar vermoedelijk de onvolledige info - maar daar kun jij niks aan doen, dus geen min.