Zijn hoge hakken wel eens de mode voor mannen geweest?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de 60's / 70's

Het beste antwoord

In de 'renaissance', de late middeleeuwen, liepen de mannen gepruikt en bepoedert op hoge hakken rond.
Weliswaar geen naaldhakken of pumps, maar wel behoorlijk vrouwelijke schoentjes met een hakje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (4)

Jahoor in de jaren ´60 v/d vorige eeuw hadden vele mannen platoolzolen wat hoge hakken zijn

Toegevoegd na 32 seconden:
En ook in de renaissance was het gebruikelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cowboy boots met high heels zijn ook wel al meermaals in de mode geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Annna;

Op dit punt hebben de vrouwen de mannen door de jaren heen glansrijk verslagen. Echte naaldhakken heb ik eigenlijk alleen maar door travestieten en Prince zien dragen, maar om nou te zeggen dat die trend echt is aangeslagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het begin van de zestiende eeuw verscheen Catharina de Medici aan het Franse hof op hoge hakken. Men denkt dat ze dit deed omdat ze heel klein was en daardoor groter leek wat haar meer overwicht zou kunnen bezorgen. Deze gewoonte werd dan ook in de rest van het franse koninkrijk heel populair. Want in de zeventiende en achttiende eeuw liepen zowel mannen als vrouwen erop rond. De schoenen waren vaak prachtig versierd en de hakken voorzien van complete schilderijtjes.