Waarom scheren met 4 mesjes ipv met 3 ?

Mijn ervaring is dat ik met de variant 3 mesjes sneller scheer, het sneller schoonmaak, het langer meegaat, het eigenlijk qua gladheid niets uitmaakt en het goedkoper is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Dat was ook voor mij steeds de vraag, maar ik ben erachter :
4 mesjes scheren gladder per keer dat je over de huid gaat, maar dan moet je al behoorlijk glad zijn als je begint met scheren. Als je je elke dag scheert, gaat het goed met 4 mesjes.
Wacht je een dag langer, dan zijn de haartjes langer en gaan de openingen tussen de mesjes verstopt zitten met haar.
In dat geval werken 3 mesjes of 2 of 1 veel beter.
Een trucje is overigens om een handenborsteltje bij het scheren te houden.
Zo om de paar halen veeg je de scheerkop af in de lengterichting met de mesjes mee.
Je scheermesjes gaan daardoor echt vele malen langer mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Gillette heeft volgens mij patent op het zo dicht mogelijk op elkaar plaatsen van deze 4 mesjes (is een hele patentenoorlog geweest van 2, 3 en 4 mesjes). In theorie scheren meer mesjes meer haar weg, dus gladder. Hangt denk ik van je beharing af of dit in de praktijk ook echt zo werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4 mesjes is wilkinson, 3 gilette
sterredag
13 jaar geleden
gilette heeft zelfs 5 mesjes (drie is echt alweer oud) http://www.gillette.com/nl-NL/#/products/m3power/nl-NL/index.shtml/ Jij had een cijfertje fout, antwoorder had een cijfertje fout, doet niks af van de theorie van zijn verhaal + 1 ter compensatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tx, kan nog een flauwe opmerking maken over het slechte taalgebruik in de vraag, maar laat ik dit maar niet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag wel hoor, immers ben ik hier ook om te leren. Ik weet niet beter, want heb ze hier beide in de badkamer liggen.
Omdat de haartjes die achtergelaten zijn door mes 1,2,3 door mes 4 worden verwijderd..:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het niet meer als een leuke verkooptruc die qua prijs er niet om liegt !
Het verhaal van het eerste mesje tilt de haar op en de 2e scheert m af en de 3e enz , ik snap m niet helemaal . De haar wordt volgens mij echt niet korter dat kort ik bedoel als die op de huid wordt afgesneden dan scheert mesje 2 m echt niet nog korter .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het aantal mesjes helemaal niet belangrijk. Je kunt je zelfs met 1 mesje superglad scheren, als het maar scherp genoeg is en je de scheertechniek juist toepast. Zelf koop ik altijd wegwerpers met 2 mesjes bij Action of Euroland en ik ga toch altijd "clean shaven" door het leven. Die scheermesjes van de bekende merken zijn me veel te duur.