hoe herken je echte parels

wat is het verschil tussen kralen en echte parels

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ehm. Juiste catagorie?

Het beste antwoord

Er zijn drie stappen om een echte parel van een namaak te onderscheiden.

1. Haal de parels langs de randen van je tanden. Echte parels voelen ruw aan, nepparels zo glad als glas.

2. Kijk naar en voel aan de parels. Perfect ronde, onbeschadigde parels en parels die licht aanvoelen wanneer je ze in je hand laat stuiteren zijn waarschijnlijk nep.

3. Bekijk de parel onder een nummer 10 vergrootglas. Imitatieparels zien er vaak korrelig uit onder een loep.

Overigens worden er zeer veel namaak parels aangeboden. Het beste wat je dus kunt doen is je parels bij een erkende juwelier kopen en niet op internet of eBay en al helemaal niet bij straatverkopers (op vakantie). Ook in tweedehandswinkels dien je voorzichtig te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een paar hoofdtips:
- Echte parels zijn watervast
- Echte parels zijn -vrijwel- nooit perfect rond
- Echte parels zijn niet glad - ze zijn stroef als je ze bv langs je tand wrijft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ook een goede aanwijzing is dat namaakparels meestal een heel klein puntje aan het boorgat hebben. Dit komt omdat deze parels vaak van kunststof zijn gemaakt en door de warmte van het boren smelt dit een beetje. Dit geeft dan kleine uitstulpingen aan het boorgat.
Maar ook in echte parels heb je nog veel verschillen en soorten. (zoetwaterparels versus zoutwaterparels met o.a. Tahiti Parels)
https://www.parelskumpen.be/echte-parels/