Geld terug vragen van schoenen omdat kwaliteit niet deugt!

Vandaag voor het eerst mijn nieuwe schoenen aan gedaan terwijl ik ze al 2 weken heb! Ik kom thuis en heb zojuist gemerkt dat door de regen de verf van de schoen heeft aan de hak heeft los gelaten (blauwe kleur weg, nu grijs), en een deel heeft zich aan mijn witte veters gevoegd (witte veter is nu blauw).
De schoenen waren 100 euro, en ik vind dat niet kunnen voor de prijs die ik ervoor betaald heb!
Mag ik mijn geld terug eisen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk dat je zeker naar de winkelier terug kan gaan om je probleem aan te geven. Je mag voor die prijs een zekere kwaliteit verwachten. Soms is het zo dat een winkelier met de fabrikant een afspraak heeft over het vergoeden van klachten. Ik zou het zeker proberen om naar de winkel terug te gaan en het te bespreken. Succes!

Geld terug eisen zal niet altijd een optie zijn, maar je kunt hem wel aansprakelijk stellen, omdat hij een product heeft geleverd, dat niet aan de verwachtingen voldoet. Ik ben bang dat je nog wel het bonnetje moet hebben, of een bankafschrift als je gepind hebt.

Voor 100 euro mag je wel kwaliteit verwachten,ga terug naar de winkel, en kom op voor jezelf, laat je niet afschepen door het personeel daar. Eis je geld terug.

Ga ermee teug naar de winkel als het er druk is en praat een beetje hard zodat bijna iedereen kan horen wat het probleem is en eis andere schoenen of geld terug . Een winkel zit niet te wachten op slechte reclame waar vele mensen het kunnen horen en zij ook net nieuwe schoenen willen kopen !

Een winkelier die een ondeugdelijk product geleverd heeft zal je onmiddelijk ter wille zijn. Waarschijnlijk heeft hij van andere klanten al dezelfde klacht ontvangen. Ga gewoon terug en ga verhaal halen.

Van een aankoop mag, rekening houdend met de prijs, die kwaliteit verwachten waaraan het product in alle redelijkheid zou moeten voldoen. Schoenen van 100 euro moeten tegen een spat kunnen, tenzij uitdrukkelijk vermeld is van niet. Je hebt recht op een vergelijkbaar paar schoenen met eventueel bijbetaling als de prijs hoger is. Lukt dat niet dan heb je recht op je geld terug. Ga er niet bij voorbaat vanuit dat het een strijd zal worden om je gelijk te halen. Als je de winkelier de indruk geeft graag klant te willen blijven heb je driekwart al gewonnen. Ik kies daar liever een rustig moment voor uit. Dat vind ik voor mezelf wat rustiger, zodat ik beter mijn woordje kan doen. Mijn insteek is meestal: "hoe gaan we dit probleem oplossen?"

De winkelier is verplicht een deugdelijk product te leveren. Dat staat los van de gewone ruilperiode. Over het algemeen zullen ze om een kassabon vragen (bij Invito is me wel verteld dat dat het 'garantiebewijs' is), maar als jij aannemelijk kunt maken (bijvoorbeeld met een bankafschrift) dat je de schoenen bij hun hebt gekocht, dan zijn ze verplicht je te helpen. Is een product niet deugdelijk, dan moet de winkelier een oplossing aanbieden. Dat kan reparatie zijn van het ondeugdelijke artikel, een aanbod om het te ruilen voor een gelijkwaardig (maar wel deugdelijk) artikel, of je geld terug. Er is hier wel een maar: als je is geadviseerd om de schoenen voor het dragen op een bepaalde manier te behandelen (dat doen ze in mijn ervaring vrijwel altijd) en je hebt dat nagelaten, dan kunnen ze zeggen dat je bent geïnformeerd en zelf in gebreke bent gebleven.

Ik zou terug gaan naar de winkel en de klacht uitleggen en laten zien. De winkelier zal waarschijnlijk vragen naar het aankoopbewijs, dat u graag laat zien. U stelt de winkel aansprakelijk en geeft hem daarbij meteen het recht om het product naar tevredenheid te herstellen. DIt herstellen is in de praktijk; Nieuwe schoenen leveren, Reparatie uitlaten voeren of geld terug geven. de winkellier heeft hier wel de tijd voor (gemiddeld 2 weken). Als de winkelier dan met een oplossing komt dan is het aan u om dat te accepteren of te weigeren. Bij weigering moet de winkelier op zoek naar een andere oplossing. Kan dat niet binnen de afgesproken tijd dan word de koop ontbonden en zal er over worden gegaan op terug gave van het geld. In de regel loopt deze procedure veel soepeler, omdat de winkel een probleem ook wel serieus neemt. En er meteen werk van maakt. Tijd is immers geld voor een hoop winkeliers.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100