Helpt vaseline tegen bultjes op je hoofd (kleine puistjes)??

Ik heb bij een andere vraag gelezen dat iemand zij dat vaseline tegen van die kleine bultjes op je hoofd helpt, bij hem waren ze na 2 weken weg. Nu wil ik weten of dat echt zo of dat het maar gewoon geklets is ?? Ik heb namelijk niet egt puisten maar gewoon van de kleine bultjes net alsof het kippenvel is zal ik maar zegge.
weet iemand of vaseline daartegen werkt of niet werkt??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
11.5K

Het beste antwoord

Volgens mij werkt het niet. Vaseline werkt om pijn en wonden te verminderen.

Ik heb zelf ook last van die kleine bultjes, en bij mij werkt SebaMed Clear Face enorm goed!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Vaseline is een tamelijke vette zalf of gezichtscreme
en vooral fijn voor mensen met een droge huid.

Als je kleine puistjes hebt, heb je eerder een vette huid.
Nu moet je die vooral niet te sterk gaan ontvetten
want dan gaat het talg sterker werken en krijg je een averechts effect.

Goed wassen met een goede zeep, ontsmettende zeep mag wel, en vooral veel water.
Af en toe stomen, dat maakt de porien open.
Een zachte scrubcreme of scrubben met wat zout of met koffiedrab.
Goed afspoelen.

Veel water drinken.

Weet je wat? Hier bij Oma Weet Raad, daar staan
honderden tips tegen puistjes.
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=gezondheid&label=Puistjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het erg vervelend vind kan je er mee naar de huisarts. Die heeft middeltjes die niet in de vrije verkoop zijn en goed helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door vaseline op je puistjes te smeren, kan het alleen maar erger worden, want beide zijn zeer vet. Ik raad het je dus niet aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet insmeren met vaseline! Dat verstopt alleen maar waardoor het erger zal worden.
Wassen met kindershampoo ( niet agressief, wel schoon) en eventueel een zachte babylotion. Dat verzacht de schone huid en werkt verfrissend ; verkoelend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet doen, zoals al eerder vermeld wordt is vaseline erg vet.
Wat je zou kunnen doen is ermee naar een schoonheidsspecialist, die kan je puistjes "uitlepelen"en ontsmet de huid daarna grondig.
Doet geen pijn en dan kan je je huid ook mooi bijhouden.
Dit lijkt mij beter dan vettige cremes, zalven en of vaseline.
PS, mijn vriendin sneed wel eens een aardappel doormiddel en smeerder haar gezicht, puistjes hiermee in en de volgende dag was het mooi ingedroogd.
MIsschien nog een tip waar je iets aan hebt.

Groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen vaseline gebruiken. Probeer Calendulan, een homeopathisch middel, daar zul je meer baat bij hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op clearface-people.be vind je tips & tricks om snel van puistjes af te raken.
Je vindt er raad voor elk huidtype.
ik gebruik sinds september 's morgens en 's avonds de wasgel van Manhattan Clearface (Kruidvat België). op kleine bobbeltjes en op de rode puistjes breng ik de SOS Puistjes Stop aan. Ik merk onmiddellijk het verschil. Ik hou dit een tijdje vol tot de puistjes weg zijn. De wasgel blijf ik elke dag gebruiken zo blijf ik puistjes vrij,...
je vindt heel veel info en ook coole wedstrijden op clearface-people.be. op facebook worden de promoties aangekondigd. Ik las net dat je vanaf 23/8 1 product gratis krijgt bij aankoop van 1 clearface product bij Kruidvat.
ik ga er zeker van profiteren om een wasgel en een cover product te kopen! In joepie las ik er in juni een lovend artikel over!