Als je tonic hebt gebuikt op je gezicht, is het dan erg om je gezicht daarna weer af te spoelen met water? Of 'werkt' het dan niet meer?

Ik wil het altijd het liefst afspoelen anders heb ik zo'n plakkerig gevoel op m'n gezicht, maar dat doe ik niet altijd omdat ik niet weet of het dan nog wel werkt.

Toegevoegd na 21 uur:
Bedankt voor alle antwoorden! :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
8.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap dat plakkerige gevoel niet. Ik gebruik altijd eerst een wascreme die ik afspoel met veel water en daarna een lotion van l'Oreal en heb daar nooit een plakkerig gevoel van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh okeej das wel fijn. Misschien ligt het aan het merk tonic. Want ik heb wel een plakkerig gevoel vaak.

Het beste antwoord

Een tonic is eigenlijk gewoon bedoeld om de laatste restjes vuil van make up, en/of reinigingsmiddel zoals een milk te verwijderen. Je kunt daarna gerust nog je huid met water afspoelen. Alle andere dingen die in een tonic zitten zijn alleen maar toevoegsels die vaak een zachte huid en verzorging beloven. Dat kun je ook bewerkstelligen met een goede creme wanneer je je gezicht hebt afgespoeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dan kun je beter speciale gezichtzeep kopen; bv van Dove. Ik heb hetzelfde met tonic en gebruik al jaren die gezichtzeep. Heb ook het idee dat het beter schoonmaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,dat is geen probleem hoor.
Dat doet bijna iedereen volgens mij.
Ik gebruik ook iedere dag een tonic of een dieptereiniger( ook heel goed trouwens),en dan spoel ik daarna m'n gezicht af met koud water.
Je hebt je gezicht dan al gereinigd,dus dat veranderd niks aan de werking ervan.

Je kan daarna ook crème ofzo opdoen,is allemaal geen probleem,die tonic is al door je huid opgenomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tonic geeft eerst een fris gevoel, maar gaat daarna over op "plak". Daar heb ik ook last van.
En daarom gebruik ik haast nooit tonic.
Ik maak mijn gezicht schoon met reinigingsmelk, spoel het na met water en doe er nachtcreme op.
Gaat prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je poriën gaan door een reinigingsmelk of ander gezichtsreinigingsproduct open staan. Een tonic gebruikt je nadat je je gezicht gereinigd hebt om zo je poriën weer te sluiten.
Het zou niet moeten uitmaken voor de werking er van dat je daarna je gezicht nog na spoelt met gewoon water.