Wat is het meestgebruikte engelse woord voor 'leuk'?

Hoe vinden jullie deze broek nou staan dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1K

Het beste antwoord

ik zou denken 'love it' of 'like it'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

13 jaar geleden
funny... I think

Toegevoegd na 1 minuut:
hmmm.... zag de toevoeging pas later staan; dan ben ik het eens met Rebecca: nice!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rebecca
13 jaar geleden
funny = grappig
Als je hem leuk vind : looks nice.
Vind je hem hmmm, niet echt wat : looks okay
Daarmee zijn de aardige dingen wel gezegd denk ik. En net als in het Nederlands is het in het algemeen not done om van een nieuwe broek te zeggen dat ie terrible, horrible, ugly, gross, hilarious, ridiculous of peculiar staat. Interesting zou wellicht nog nét kunnen, als het echt een heel aparte is.

Maar met nice kom je er altijd mee weg. Ook als je het niet meent ; valt niet op. Dit is toch de categorie vragen waarop het niet per definitie verstandig is naar waarheid te antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vergat 'looks great/awesome' voor de wat overdrevener persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan wordt het weer zo amerikaans he ?? Maar inderdaad, je kunt het er ook ZO dik opleggen dat niemand je meer gelooft ;-)
looks nice..
het woord nice word ook door de engelse gebruikt als ze het eten vinden smaken of iets lekker vinden
dus nice heeft meerdere betekenissen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nice wordt erg veel gebruikt. Net als dat wij zovaak het woord leuk of mooi gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nice. Maar ook funny ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vind het eigenlijk veel LEUKER als iemand echt zo enthousiast klinkt zoals i love it .....i like it .......sure looks good on you!!!!!!! .....hot......etc......maar nice is wel het juiste vertaling van leuk.....

Toegevoegd na 10 minuten:
maar als je het eigenlijk nix vind, zou ik het gewoon eerlijk zeggen......ik zou het ook heel erg NICE vinden als ik het aan iemand zou vragen en dan ook een eerlijk zegt wat zij/hij ervan vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In die context kun je "It looks nice" gebruiken, maar ook "It looks cute" of "It looks awesome" of "It looks great" of "It looks good". Je merkt het al, je kunt het op meerdere manieren zeggen. Eigenlijk kun je "leuk" in deze context ook niet echt goed vertalen (de letterlijke vertaling is fun).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval niet 'funny', dat zeg je als de broek just gek staat. 'Great, 'sexy', 'cool' zijn voorlopig de woorden van deze eeuw.

Toegevoegd na 3 minuten:
"Nice' krijgt al snel de lading van ;lekker' wat je kan zeggen als sommige delen van jouw lichaam (voorkant of achterkant) goed uitkomen in die broek.
Yes babe, it's a rotten world.