Hoe kun je na permanent (krullen zetten) ervoor zorgen dat je haar weer "normaal" wordt, zoals het was?

Ik heb mijn haar laten permanenten maar dat was te snel na het vorige permanentje. Nu is mijn haar echt niet mooi meer en het liefst heb ik de krul eruit. Welke producten kunnen ervoor zorgen dat dat gebeurd? Ik wil niet nog een chemische behandeling ondergaan omdat dat funest is voor mijn haar. Zijn er bepaalde shampoos of is het bijvoorbeeld nuttig om er soms met een stijltang langs te gaan zodat je de krul eruit trekt, of komt de krul dan meteen weer terug?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
12.3K

Het beste antwoord

De krul zal er uit moeten groeien.
Flink stuk er af laten knippen.
Ik zou niet met stijltangen ofzo gaan werken op gepermanent haar. Daarmee beschadig je nog meer.

Een goede zachte shampoo, een cremebehandeling en regelmatig een masker voor je haren.
Dat masker kun je ook als een soort gel er in laten zitten, waardoor je krullen er gezonder gaan uitzien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk toch dat een stijltang wel werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een stijltang zou ik zeker niet gaan gebruiken. Ga eerst naar de kapper en laat zoveel mogelijk van het beschadigde haar knippen en verzorg daarna je haar met een verzorgende shampoo, conditioner en crème. Gebruik ook regelmatig een masker en ga sowieso eens per 4 weken naar de kapper om de droge punten te laten knippen. Je zal zien dat je haar na een tijdje er al een stuk van opgeknapt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Knippen of eruit laten groeien! Altijd eerst info opzoeken voor je een permanent neemt, vooral na de 2e keer, want een permanent is erg slecht voor je haar!

Mijn haren zijn ooit verknald geweest door de te strakke vlechtjes in mijn haar. Ik gebruikte toen een soort Andrelon voor beschadigd haar (duur toen) en wonder boven wonder, het zag er opeens veel beter uit!
Het kan ook geluk zijn geweest... Probeer gewoon shampoos voor beschadigd haar. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas kan dat niet. Je haar is een bepaalde vorm 'gedwongen' en gefixeerd, en de natuurlijke stand komt niet meer terug.
Ik heb er wel eens tranen over gelaten toen mij ditzelfde gebeurd is, maar het heeft geen zin. Toen ben ik begonnen met mijn haar vast te maken d.m.v. staartjes (1 of 2) of omhoog, of vlechten. Ik vond het zo leuk, dat ik nu (na 15 jaar) nog steeds mijn haar vastmaak op een creatieve manier :-)