Ik heb lang, dun haar. Na het wassen heb ik dan ook heeel veel klitten in m'n haar. Wat is een goede shampoo en conditioner hiervoor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
6.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gebruik iets van het merk: andrelon. dat zit je al zoiezo goed ;)

Antwoorden (15)

bij mij werkt de andrelon cremespoeling altijd heel goed
14 jaar geleden
W8 ga even voor je kijken :)

Toegevoegd na 1 minuut:
andrelon shampoo: perfecte krul.

gebruik ik altijd na het douche is je haar echt super zacht.
En ook geen klitten.

Probeer maar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik zelf de conditioner en shampoo van Andrelon, ik zweer bij dat spul. (maakt niet zoveel uit welke je uit de reeks gebruikt, doet allemaal het werk prima)

Heel af en toe gebruik ik een haarmasker van Gliss Kur om het net even wat extra glad te houden, werkt hetzelfde als conditioner, maar net even iets verzorgender.

Soms na het douchen als er nog veel klitten in zitten gebruik ik een silk spray van Gliss Kur, dat even laten inwerken en daarna is het prima door te kammen. (maakt niet uit welke van de verschillende versies je gebruikt)

Ikzelf heb heel ander haar dan jij, halflang/dik/veel/krullend haar, maar als het op verzorging aan komt, is dat voor het meeste haar niet heel erg verschillend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb veel natuurlijke krullen en daardoor ook altijd last van droog haar en klitten. Bij ons kun je producten kopen bij Florale, een winkel met kappersspullen. Daar koop ik altijd de professionele shampoo en creme spoeling van LÓreal.

Cremespoeling kun je gerust na elke wasbeurt gebruiken en daarnaast is het verstandig om 1 keer per week een masker te gebruiken voor je haar.
Wat bij mij ook werkt is om van Elseve of Guhl de cremevoeding in mijn haar te doen die je niet hoeft uit te wassen. Daar wordt mijn haar heel soepel en makkelijk kambaar van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft een shampoo effect dan? Bij mijn vriendin niet, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij haha...

Eerst gebruikt ze Gliss Kur hair repair - total repair shampoo en daarna de conditioner hiervan.
Maar na het douchen dan droog ik dr haren..... Tja klitten zijn dan wel weer verzekerd ;-)
Nu ben ik ook wel weer zo dat ik ze dr weer uit kam voor dr hoor :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb sinds twee weken mijn haar kort. Ik heb ze altijd lang gehad. Ik had ook altijd wel last van klitten maar heb dik haar. Met conditioner heb je wel vaak dat het haar minder volume krijgt maar het wel beter dookambaar is. Je moet dus eigen lijk een conditioner hebben voor dun haar of waar je haar meer volume van krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik altijd anti-klit spoeling van de palmolive, verrijkt met amandelmelk. Het ruikt heerlijk en werkt echt goed.
Het zorgt ervoor dat je haar makkelijk doorkambaar en anti-statisch wordt, het voorkomt ook onnodig afbreken van je haar tijdens het borstelen. Ik gebruik daarnaast geen shampoo tegen klitten, maar een 'gewone' shampoo welke ik fijn vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jungle conditioner van het merk Lush. Die werkt bij mij heel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat een anti klit water. Wordt ook veel door kinderen gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanhoop niet. Fijn haar is het haar bij uitstek waar alles mee gedaan kan worden. Bedenk wel, dat blond, dun haar nog dunner maakt. Ga die weg dus niet op, maar neem een mooie kleurschakering in blond en dan in combinatie met low lights. Het creëert diepte in je haar en dus volume. Wil je heel lang haar, kies dan voor mooie extensions gemaakt van echt haar.

Wat je wel kunt doen:
Kleuren is geen probleem. Krullen inzetten en modelleren is supergemakkelijk met je haartype. Gebruik een shampoo en conditioner die niet agressief zijn. Gebruik dus milde en zachte producten. Marlies Moller heeft een lift up volume shampoo, die goed werkt. Gebruik luchtige cremes en foams. Föhn je haar met een ronde borstel om te polijsten, ook dit brengt volume in je haar.

De maximale lengte voor dit type haar is schouderlengte. Bij die lengte moeten lange lagen worden geknipt, dit stimuleert volume. Wil je nog langer, neem dan extensions. Heb je superfijn haar, laat dan een goede, korte coupe knippen, verzorg het met goede producten en ga wat vaker naar de kapper. Zo krijg je toch veel volume.

Wat je niet moet doen:
Fijn haar is breekbaar. Als het niet goed geknipt is, heeft het snel de neiging om onverzorgd te lijken. Kijk uit met verzorgingsproducten die je haar verzwaren, dit haalt het volume juist uit je haar. Gebruik geen gel, wax, mud of olie. Echt lang kun je dit type haar niet laten groeien. Wil je dat toch, neem dan extensions van echt haar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is zoveel te krijgen voor jouw soort haar! Tot voor kort gebruikte ik gliss kur (ofzo, weet niet precies hoe je het schrijft, sorry)
Maar laatst heb ik mijn haar laten bijkleuren en doordat het zo dun is, breekt het snel af. Nu gebruik ik Nexxus (alleen verkrijgbaar bij de kapper), dit is wel erg prijzig, maar het is dan ook een grote fles met een pompje (bij shampoo en conditioner) Dit werkt echt super!
Bij professionele producten heb je maar een heel klein beetje nodig (op je hand een beetje ter grootte van een euromunt) terwijl je bij een Etos/Kruidvat of wat dan ook voor shampoo/conditioner een heleboel meer nodig hebt.

Een product wat je bij de kapper koopt is meer geconcentreerd, zit minder zeep in wat je haar uitdroogt, bevat geen siliconen én je doet er langer mee.

Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat 20/30 euro te duur is. Dan zou ik toch voor de gliss kur gaan. Neem dan wel de shampoo, conditioner en de spray. werkt het beste (roze flesjes).

Mijn adviespraatje zit er weer op vandaag haha.(kapster zit er toch nog wel een beetje in)
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hi, Ik zou je aanraden om een verzorgende shampoo van Sebastian te gebruiken; Laminates sheer zeer geschikt voor lang en fijn haar...http://www.haaronline.nl/onze-merken/sebastian/laminates-sheer.html
Daarna gebruik je de Laminates Sheer conditioner.(uitspoelen)
Of een heerlijke leave in conditioner bv. Laminates Detangling milk (deze laat je in het haar zitten) die niet verzwaard of plkt.

Succes!
www.jackybarber.com
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf had ik hetzelfde probleem, heb een haarlengte van 110 cm. Vooral na het wassen was er geen doorkomen aan, stond vervolgens 40 min onder de douche met een crèmespoeling en een kam. Tot ik eens naar de kapper ging om het te laten punten. Ook hun kwamen er na het wassen niet doorheen. Hiervoor hadden ze een middeltje die in vorm van een crème door het natte haar werd gewreven. Het werkte direct en sindsdien (5jaar) gebruik ik het altijd. Het is echt een wondermiddel en je hebt er maar heel weinig van nodig, een halve eierdop maar en zeer gemakkelijk want je doet het door het natte haar en hoeft niet uitgespoeld.
Dit middel is verkrijgbaar bij sommige kappers ook bij een kappersgroothandel of via internet te bestellen. Bij de kapper kost 1 tube rond de 13 Eu, via de groothandel ca 9 Eu, via internet kan je zelf de voordeligste vinden. Met 1 tube doe je ca 6 tot 8 na het wassen beurten ;-)
Dit is de oplossing: SCHWARZKOPF professional BC Bonacure hairtherapy repair rescue
Ook heb ik gemerkt dat de shampoo ook van invloed is op de klitvorming. Deze klitten ontstaan door losse haren die verward zitten en door de lengte zijn blijven zitten als klitten. Sinds ik head & shoulders gebruik heb ik nauwelijks haarverlies tijdens/na het wassen. Alle beetjes helpen…
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb zelf ook heel lang en dun haar. Ik herken het probleem! Heb vele merken geprobeerd maar ik zweer al een tijdje bij L'oreal antibreuk. Ik gebruik de shampoo en de conditioner. Mijn haar is makkelijk te kammen en ik hoef het zelden bij te laten knippen omdat het er gezond uit ziet! En dat is wel anders geweest! Zelfs kappers zijn verbaasd dat ik zo weinig mijn haar hoef bij te laten knippen! Heb vele dure merken geprobeerd en die waren best goed maar deze is echt de beste. Mijn haar is vol en super zacht!
Normaal heb je ook dat je haar gaat wennen aan een shampoo en dan werkt het effect niet meer. Dat had ik ook bij andere shampoos van L 'oreal maar deze gebruik ik nu al twee jaar!