Waarom krijg je na een paar dagen jeuk na het scheren de bikinilijn!,maar onder de oksels en benen niet?

een paar dagen na het scheren van de bikinilijn heb ik vreselijke jeuk,en ik scheer ik het jaren.
zelfs met ontharingscreme heb ik het!
maar onder me oksels en benen heb ik nooit last
hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
13.1K

Het beste antwoord

Een paar dagen na het scheren ontstaan er korte stopppeltjes die best wel scherp zijn. Als die langs je huid wrijven, raakt je huid geirriteerd, waardoor je jeuk of pijn krijgt.
Misschien dat bij de bikinilijn verschillende stukjes van je lichaam die geschoren zijn langs elkaar wrijven als je beweegt, en bij je benen niet. Bij je benen zit er immers niets zo dicht naast dat het last kan hebben van de stoppels.
Waarom je het niet hebt bij je oksels weet ik niet, die jeuken bij mij wel.
Misschien is de huid bij je bikinilijn gevoeliger en de huid van je oksels wat harder, waardoor die minder snel beschadigt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Lijkt me dat de huid iets droog is, smeer er wat zalf op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
smeer er vanalles op tot baby oil toe maar niets helpt om gek van te worden
als nu eerste keer is dat ik t scheer okè
maar ik doe t al jaren!
en al jaren jeukt het
Bij scheren snij je de haar gewoon recht af waardoor stoppeltjes komen en wellicht de irritatie.

Misschien moet je eens proberen het te laten harsen bij de schoonheidsspecialiste....dat geeft in ieder geval geen stoppeltjes die kunnen gaan irriteren. Ook niet na een tijd, de haartjes groeien gewoon weer langzaam aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doordat de huid van de bikinilijn gevoeliger is dan de huid onder je oksel en van je benen. Doordat het gevoleiger is, heb je ook meer kans op jeuk.

Een tweede oorzaak kan de rand van je slipje zijn. Tijdens het bewegen schuurt het lichtjes over de huid, en als deze al een beetje geirriteerd van het scheren is, wordt dat nog extra benadrukt.

Toegevoegd na 32 seconden:
Het helpt om na het scheren een beetje talkpoeder erop te doen, dat helpt tegen de jeuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast de genoemde antwoorden heeft het ook te maken met de gevoeligheid van het gebied wat je scheert en de frequentie waarmee.