Hoe kan ik zelf een gezichtsmasker maken? ( met "recept" graag)

ik vind gezichtsmaskers in de winkel een beetje duur, dus ik d8 laat ik er zelf een maken.

Toegevoegd na 30 minuten:
+ recept of een site waar er meer op staan!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (8)

Er zijn gezichtsmaskers bij Kruitvat die rond de 1 euro kosten, ze zitten in een zakje (sorry weet de naam niet meer), maar ze zijn heel fijn en je hebt er verschillende soorten in, zoals vette huid of onrustige huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je koopt bij de drogist of reformwinkel een zak fijngemalen lijnzaad. Dan heb je nog honing en magere melk nodig.

Meng 1 eetlepel lijnzaad met 3á4 eetlepels magere melk en een scheut honing. Verwarm het in een pannetje tot het kookt. Laat het iets afkoelen en smeer het op een gereinigde huid. Na een half uur afwassen.

Je huid wordt heel zacht en doorbloedt. Lijnzaad heeft een diepe reinigende eigenschap en honing voedt je huid.

Relatief is het erg goedkoop, met een zak lijnzaad kun je meer dan 50 maskers maken.

Toegevoegd na 34 seconden:
Het is geschikt voor ieder huidtype, van acnéhuid tot extreem droge huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn veel recepten te vinden op internet, afhankelijk van je huidtype kan je veel maskers maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via deze link vind je verschillende recepten voor verschillende huidtypes.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/7446-je-eigen-gezichtsmaskers-maken-voor-alle-huidtypen.html

Toegevoegd na 46 seconden:
bijvoorbeeld:

Gezichtsmasker van kattenzand
Gezichtsmasker gemaakt van kattenzand, met een duurzame werking (geen grap!). In kattenzand zit hetzelfde soort klei dat ze in dure spa's ook gebruiken voor hun kleimaskers.

■Huidtypen: Alle huidtypen.
■Benodigdheden: 1 zak kattenzand (moet bestaan uit 100% natuurlijke klei), water, enkele druppels van je favoriete essentiële oliën.
■Bereiding: Mix de water met wat eetlepels kattenzand en enkele druppels essentiële oliën bij elkaar (De oliën gebruiken we om het wat minder katachtig te maken en wat lekkerder te laten ruiken). Doe het dan royaal over je gezicht en laat het voor 15 minuten. Was het dan eraf!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier zijn wat recepten voor verschillende huidtypen:

Honing yoghurt masker
Gezichtsmasker van kattenzand
Banana masker
Wortel masker
Perzik masker
Avocado masker
Melk masker
Suiker masker
Yoghurt masker

Klik op de link, daar staan de recepten:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/7446-je-eigen-gezichtsmaskers-maken-voor-alle-huidtypen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een masker kunt u het beste 1 x per week opbrengen. Uiteraard moet u van te voren altijd goed weten wat voor huidtype u heeft. Dan weet u meteen ook wat u van een masker kunt verwachten.

U moet de masker substantie altijd minstens 15 – 20 minuten op de huid laten zitten. Dit omdat de werkstoffen die hierin zitten die tijd nodig hebben om in de huid te trekken. Ook moet u , voor u het masker opbrengt, dit altijd doen op een gereinigde en liefst warme huid. Bijv. na bad of douche. Want in een warme huid trekken de werkstoffen goed in. Een masker, of dat nu gekocht heeft of zelf heeft gemaakt kunt u het beste opbrengen met een zgn. maskerkwast.

Voedend masker tegen een droge huid

Ananas – Papaja
Ingrediënten: 150 ml sap van een verse ananas
1 rijpe Papaja
1 theelepel honing
1 eetlepel yoghurt

Bereiding:
Pureer het vruchtvlees van een rijpe Papaja tot een moes
Giet daarbij 150 ml ananassap en roer er vervolgens 1 theelepel honing en 1 eetlepel yoghurt doorheen.
Breng dit mengsel met een maskerkwast aan op het vooraf gereinigde gezicht.

Inwerken:
Laat het mengsel minstens 15 tot 20 minuten intrekken en was het vervolgens af met lauwwarm water.

Op deze site nog meer gezichtmaskers:

http://www.beautydiscover.nl/beautydiscover_artikelen/de-huidhuid-en-zon/zelf-een-gezichtsmasker-maken/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook een brood klei kopen die grijsbruine die ze ook op scholen gebruiken. Op je huid smeren, op laten drogen en na 10 minuten met een lauwe douche afspoelen. Klei neemt gifstoffen op en reinigt diep! Met zo'n brood doe je dan HEEL Lang!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo, ik ben zelf ook op zoek naar een goed recept voor een gezichtsmasker, en heb ook al op google gekeken. Ik kwam natuurlijk heel veel dingen tegen, maar daar heb je allemaal moeilijke ingrediënten voor nodig. nu heb ik een receptje gevonden, en hij gaat als volgt(hij is heel makkelijk, maar wel heel erg goed voor je huid;):

Dit masker, geschikt voor alle huidtypen, en is heerlijk als je iets te lang in de zon hebt gezeten.

Benodigdheden

•1 eetlepel natuurlijke yoghurt op kamer temperatuur (geen vetarme of vetvrije yoghurt)
•1 theelepel honing (als de honing vrij stijf is, warm ze dan even op in de magnetron)
Bereidingswijze
Mix de yoghurt en honing en smeer het mengsel op je gezicht. Laat het 15 minuten zitten en was het dan af met een warm washandje. Voor een droge huid kun je een extra theelepel honing toevoegen en voor een vette huid een paar druppels verse limoensap.

Ik heb dit recept zelf ook gebruikt, en het werkte heel erg goed, hoop dat het bij jou ook zo goed lukt, succes!

en oh ja, je krijgt er echt een heel zacht velletje van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit recept staat ook op de link van de al eerder genoemde antwoorden..