Welke zelfbruiningscreme is echt goed?

Mijn benen lopen altijd achter op de rest van mijn lichaam en nu wilde ik eens een zelfbruiningscreme gebruiken. Maar ben altijd bang dat het oranje of gelig wordt.

Wie heeft ervaring en kan adviseren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2.5K

Het beste antwoord

Je kan als je een echt goede zelfbruiner wil gebruiken een keer een product van Vichy Capital Soleil gebruiken, is vaak iets duurder de dan de rommel die je bij de drogist of de supermarkt kan kopen, maar tegenwoordig kun je veel Vichy producten ook online kopen, bijvoorbeeld bij www.onlinecreme.nl of een andere webwinkel van een apotheek, even Googlen en je vind het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Het is allemaal troep, je word er op een gegeven moment oranje van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey, eigenlijk geven bijna alle zelfbruinings creme een gele oranje gloed! Ik zou je adviseren lekker nu in het zonnetje te zitten met een goed snelbruinings creme met bronzesn of een keer een zonnebankie pakken met een goeie snelbruin creme. Biodimal is echt super, maar ook nivea ( te koop bij elke supermarkt) verkoopt tegenwoordig ook cremes met bronzes ! Als je toch een zelfbruinende creme wil, scrub dan niet eerst, an is de oranje gloed nog erger ! Wens je veel succes !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kruidvat ''Bruin zonder zon'' notenmelk is goed. Maar alleen als je het dun gebruikt. Héél gelijkmatig uitsmeerd totdat het droog is. Geen plekje overslaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zondag
12 jaar geleden
Ik heb hem uitgeprobeerd. Word niet blij van het resultaat.
Ik gebruik zomerse gloed van dove. Lekker als bodylotion en je krijgt er echt een kleurtje van. En dan bedoel ik niet oranje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom zou je eigenlijk een kleurtje willen krijgen? blijf lekker zo als je bent puur natuur. waneer je dat soort troep gebruikt beschadig je de huid. laat lekker het zonnetje en de natuur zijn werk doen. maar denk er op de zon veroudert je huid. en een bruine huid beschermt niet tegen de zon. blijven insmeren ook al ben je nog zo bruin.

De bescherming door een bruine huid is veel geringer dan veel mensen denken. Zelfs een diepbruine kleur biedt nauwelijks bescherming, niet tegen verbranding en evenmin tegen huidkanker.

Huidkanker is het gevolg van de hoeveelheid UV die de huid in de loop der jaren krijgt. Met name de hoeveelheid UV in de kinderjaren telt erg zwaar.

De huid bestaat uit twee lagen. De onderste laag, de lederhuid, bestaat uit weefsel dat de huid elasticiteit geeft. UV-straling, met name UV-A, tast dat weefsel aan.

Zowel UV-A als UV-B brengen de vorming van pigment op gang. UV-B maakt bovendien dat er meer cellen ontstaan die pigment vormen. Hierdoor kan blootstelling aan UV pigmentvlekken in de huid veroorzaken.

ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me geen antwoord op de vraag, en ook niet onderbouwd waarom zelfbruiner slecht is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat weet ik, ik wijs alleen op de gevaren als je gaat zonnen, wat veel mooier en natuurlijker is dan een bruiningscreme. vandaar de laatste zin ik hoop dat je er wat aan hebt gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja zeker, ik dacht ik licht meteen meer toe maar dat word niet erg gewardeert merk ik. excuses dat ik niet goed antwoord op haar vraag dames. maar haar benen lopen achter zegt ze, ze krijgt kleur verschil als ze dat gedeelte met bruiningscreme doet nu....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zo'n foto zat ik nu echt niet te wachten!! :(
Heb net een behandeling gehad bij de huidarts. Niet omdat ik teveel in de zon heb liggen bakken, integendeel. Maar omdat ik een heel gevoelige huid heb, die zelfs een normale hoeveelheid zon (licht) niet goed verdraagt.
Daarom kwam ik trouwens de antwoorden lezen over zelfbruiners.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik schrok er zelf van hoeveel effect uv licht heeft op de huid veroudering toen ik naar antwoorden zocht. vandaar dat ik het met jullie wilde delen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bruincremé heeft geen schadelijk effect. Alleen moet je niet in de zon gaan rondlopen en denken: Ik ben bruin, ik verbrand niet. Want dat gebeurd dus wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Loenie, ja precies het ziet er ook nog heel gemaakt uit dan en voor de mannen maakt het niet uit of je een kleurtje hebt of niet hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is maar net waar je als dame je zelf goed bij voelt denk ik. maar denk dan wel goed na voor wie je het doet doe je het voor je zelf of voor de mannen ? want mij als man kan het niet schelen of je een beetje bruin bent of niet en volgens mij geld dat voor de meeste mannen wel. en dat het nep is zie je toch echt wel.
Het beste is om cremes te kiezen die je niet beloven na 1 keer al bruin te zijn, maar cremes die langzaam en duurzaam een kleurtje maken en die gericht zijn op een bepaald huidtype (lichte huid, normale huid etc).
Qua gezichtscremes heb ik een hele goede ervaring met Nutribronze van L'oreal. Helemaal niet geel of oranje maar heel natuurlijk en langzaam opbouwend. Dat voorkomt ook rare vlekken als je het niet helemaal evenredig verdeelt.
Voor de rest van je lichaam kan ik nivea aanraden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Flinke fles van de kruidvat, eigen merk. Doorzichtig bruin flesje. Werkt goed en ruikt ook lekker, en bovendien goedkoop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag, +. Ik weet niet welke goed is maar wel welke ik niet meer koop; mag dat ook? De notenmelk van het Kruidvat beviel me niet. Maar de Nivea Sun Touch zelfbruinende spray is gewoon een ramp. Niet kopen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sprays vind ik sowieso niet prettig, je ziet nooit precies waar je gebleven bent, en het droogt zo snel op dat je het niet meer lekker kunt uitsmeren.
Ik heb precies hetzelfde probleem! Een snoet a la 2 weken Ibiza maar m'n benen...... Ik zweer bij Sublime Bronze van L'oreal. En dan de zelfbruinende gel. Al die andere hebben ten eerste vind ik een raar geurtje en het meest vervelende vind ik dat je een half uur in je blootje loopt omdat het moet drogen. Deze gel trekt enorm snel in en is dan ook echt droog,je kunt je meteen aankleden. Het geeft een mooie glans en direct een kleurtje. Als je bv voor het slapen gaan je benen even met een vochtinbrengend iets insmeerd heb je ook geen last van droge benen. Je kunt het elke dag insmeren tot je je gewenste kleurtje hebt (met zo'n 4 dagen heb je dat al) en daarna zo'n 2 keer per week gebruiken om het kleurtje zo te houden. Belangrijk dat je wel je benen dus met een vochtinbrenger insmeerd. Als je dat op die manier doet heb jij volgende week een mooi stel bruine (niet oranje!!) benen!! Oh ja, na gebruik wel even goed je handen wassen!! Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha Loenie! Hier een lotgenootje. Bij mij krijgt ook de rest van mijn lijf ook wel een kleurtje, maar die benen!
2 jaar geleden heb ik voor het eerste tanning gekocht. Had ik dat maar vele jaren eerder gedaan!
Ik zweer bij Garnier No trace bronzer. Het nevelt, smeert makkelijk uit, en je kunt met het busje op alle manieren spuiten. Op de kop, op z'n kant enz. Dus het bereiken van de achterkant van je benen is geen probleem meer. De kleur is prima.
Uit nood heb ik vorig jaar die van het Kruidvat, Solait Self Tan gekocht. NIET doen! Het 1e busje spoot na 1x gebruik niet meer. Het 2e (omgeruilde) was niet veel beter. Je kunt alleen spuiten als je het busje rechtop houdt. Erg lastig. Spuitmondje weigerde vaak. Bovendien zitten er glittertjes in en daar houdt ik niet van.

Tip: Het kost bijna €15, maar ik koop het aan het eind van de zomer, dan is het flink afgeprijsd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de zon is de beste, bovendien is dat bij bijna iedereen zo dus don't worry