Waarom is mode voor veel mensen iets om na te streven?

Het is voor zoveel mensen belangrijk bij te houden wat In is en niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.5K

Het beste antwoord

deze vraag is zooooooo 2006, maargoed bij gebrek aan indentiteit wachten mensen liver op hun identiteit bij de H&M & ugg store. tsja als je geen armoede of oorlog hebt om je druk te maken ga je gekke dingen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nu begrijp ik hem! met je 2006 ha ha ha. Ik dacht dat je het serieus meende joh. wat erg dat ik dat niet door had, kun je nagaan. sta er gewoon niet meer van te kijken.

Andere antwoorden (5)

Mode en alles wat er mee te maken heeft geeft veel mensen het gevoel dat ze "erbij" horen.
Bij de jeugd is dat zeker het geval er hetzelfde willen uitzien, niet achter lopen.
Het is voor hun vaak een teken van onzeker zijn en dat kun je verhullen door je kleding aan de trends mee te laten doen.
Voor oudere mensen is het vaak voor diegen leuk die van winkelen houden of ze moeten er representatief uitzien en dat kan vaak niet in een ouderwetse kledingstijl.

Toegevoegd na 13 uur:
diegen=die gene
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet zozeer het nastreven van de mode, alswel een krampachtige behoefte om ; er bij te horen (bij de massa / kudde dus) en vooral niet op te vallen. Of juist opvallen door niet op te vallen.
Overigens doet lang niet iedereen dat hoor, het is toch wel een bepaald type mensen (veelal vrouwen). Gebrek aan zelfvertrouwen lijkt er een klein beetje bij te horen (vandaar hoe jonger, hoe modegevoeliger), maar dat hoeft niet per se. Er zijn ook hele zelfbewuste vrouwen die toch als de dood zo bang zijn in niet modieuze kleding of zonder make-up of met een verkeerd kapsel gespot te worden. Hoe dat psychologisch in elkaar steekt begrijp ik dan weer niet. Misschien lijken ze toch zelfbewuster dan ze zijn ??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mode is een golvende invloedszee, die met de minste weerstand, zijn het meest vatbaar, en lopen mee...
Kort gezegd, om erkenning
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen wil graag, uiteraard op zijn eigen unieke en originele manier, er bij horen, en dus niet uit de toon vallen. Daarvoor moet je voortdurend opletten wat nu weer 'de toon' is.
13 jaar geleden
mode kan inspirerent werken.je kan je laten inspireren en daardoor je eigen stijl verder creëren.sommige mensen nemen de mode klakkenloos over,die hebben zelf geen inzicht,tijd,inspiratie om er iets "eigen"van te maken.t is natuurlijk altijd veilig om je zo te kleden,als de meeste doen.zo voorkom je kritiek op je uiterlijk en kan je zekerder voelen.als je nog op school zit merk je dat vooral.als je wat ouder wordt,ga je toch steeds meer doen wat je zelf wil.en dat is heerlijk