Is zwitsal bodylotion slecht voor je vagina?

Of kan ik daarmee smeren aan de buitenkant van mijn schaamlippen omdat ik na het scheren altijd een droge huid heb.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
10.3K

Antwoorden (6)

Het beste dat je kan gebruiken is Bepanten voor baby's. Ik weet het, tiz voor baby's, maar die is zo mild, dat een baby huidje het goed aan kan.

Maar in bodylotions zit parfum en dat gaat heel soms nog wel eens op alcohol basis, dat WIL je daar echt niet smeren. Verder zitten er andere bestandsdelen in die wel goed zijn voor de huid, maar niet je vagina. En ja, je zette erbij voor je schaamlippen, maar het kan toch in je vagina gaan en een schimmelinfectie daar is zo opgelopen. En dat is geen pretje.

Gebruik dan liever de Bepanten (of hoe je dat ook schrijft), das dus eigenlijk voor luier uitslag en wordt ook bij de schaamstreek gesmeerd en is dus niet schadelijk voor de vagina.

Dus om je een echt antwoord te geven op je vraag: ja, het is slecht voor je vagina.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwitsal is ook voor babies ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar aan de Zwitsal zit ook een heerlijke geur, dus toegevoegd.
Voor je bikinigebied liever een geurloze, een neutrale gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus wat Bestevear al zegt, zonder geurtjes en neutraal. Daar is Bepanthen zo goed voor. Zeer neutraal en geen geurtjes.
Je kunt voor die plek het beste Lactacid gebruiken. Dat is ontwikkeld voor de vrouw.
Wil je op je schaamlippen toch iets smeren kan je beter Bepanthen gebruiken. Beide gewoon verkrijgbaar bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gebruik altijd Saforelle creme (bij de apotheker) om huidirritaties aan de buitenkant te voorkomen en te verhelpen, dit werd door een professor gyn. aangeraden, kost ong. 6 Euro, is een goed produkt en gaat tamelijk lang mee. succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natusan babyolie, zonder geurtjes (aloë Vera). Als je t op een baby kan smeren dan kan jij t ook gebruiken. Dit advies komt van een gynaecoloog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vagina zit niet aan de buitenkant van je schaamlippen.

Met andere woorden: aan de buitenkant van je schaamlippen kun je alles smeren wat je normaal ook voor een gevoelige huid zou gebruiken. Gebeurt niets engs door. Zorg er alleen voor dat je het allemaal niet ook ín je vagina smeert. Want die kan er meestal niet tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn idee komt wat je aan de buitenkant smeert ook aan de binnenkant terecht met behulp van je kleding, door te zitten, te fietsen, te sporten, whatever. Ik zou zeggen: niets smeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt ín je vagina? Dus niet de binnenkant van de buitenste schaamlippen, de buitenkant van de binnenste schaamlippen of zelfs de binnenkant van de binnenste schaamlippen, maar echt ín je vagina? Dan moet je zoveel smeren dat je ook na het intrekken een dikke glibberige laag op de huid hebt, én heel raar zitten, fietsen, sporten of whatever. De hele functie van de schaamlippen is namelijk dat wat er allemaal aan de buitenkant zit, *niet* in de binnenkant terecht komt.
Ik zou echt helmaal niets smeren. Wat er aan de buitenkant op komt gaat ook naar de binnenkant. Inderdaad, beter niet scheren....