Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoofdluis middel dat niet kan branden

Ik zag een poosje geleden op tv (ik dacht Kassa) een item over ontvlambare anti luizenshampoo's. Ik zoek nu zo'n shampoo die niet kan branden. Weet iemand dit toevallig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
593

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Millium is niet ontvlambaar en bevat olieen. Dit is een natuurlijk middel dat bij mijn neefjes (basisschool) altijd werkt als er weer eens een luizenepidemie is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het is geen officieel antiluizenspul, maar mijn moeder deed vroeger bij ons teatreeolie in water en dan dat door ons haar. En blijkbaar werkte dat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk in de kinderopvang en als er hoofdluis 'heerst' doen we alle kinderen uit voorzorg een paar druppeltjes tea tree olie achter de oren en in de nek. Luizen hebben een gruwelijke hekel aan de geur ( ik ook trouwens maar het helpt wel!)
Lavendelolie helpt ook en ruikt beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En de allerbelangrijkste remedie bij luizen is altijd nog grondig blijven kammen, meerdere keren per dag met een luizenkam het haar systematisch uitkammen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Modder erin smeren is wel heel vies maar schijnt ook te helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik de Assy Netenvreter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg spontaan jeuk van je vraag!

Je zou ook crèmespoeling tijdens het kammen in het haar kunnen doen, dan blijven de luizen/neten erin plakken. Het is dan wel een kwestie van vaak kammen (maar dat is het eigenlijk sowieso!)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding