Welke handige (buitenlandse) tips zijn er om af te koelen als je in bed ligt en het is vreselijk warm?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Het beste antwoord

Ik ga meestal in de woonkamer slapen. Sleep mijn matras ernaartoe met laken. De woonkamer is bij mij het koelst. Wellicht heb je ook een koelere kamer. Gewoon daar gaan liggen, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Als ik het warm heb leg ik altijd een nat washandje met een paar ijsblokjes op me voorhoofd. Verder kun je alle deuren en ramen op zetten, veel drinken en veel ijsjes :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lekker lauwe douche nemen en in je adam kostuum en een fles koude ijsthee op je bed gaan liggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lekker je raam open zetten en je deur en de ventilator aan
of je hangt zo n lampventilator aan het plafond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gordijnen dichtdoen zodat de zon niet naar binnen schijnt is ook handig. Voorkomen is beter dan genezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en ramen niet open zetten, zorg ervoor dat warmte buiten blijft. Alleen 's avonds en eventueel 's nachts ramen openen om te koelen
S'ochtends voordat de zon op jouw kamer staat alle ramen en deuren (die open kunnen) op doen en als de zon eenmaal op jouw kamer schijnt, alles dicht doen en de gordijnen dicht. Zo blijft de hele dag jouw kamer/huis koel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad slapen in eva's kostuum of adams gewaad ramen open ,heerlijk...

Toegevoegd na 2 minuten:
gaat het over de hitte in nederland of een tropisch land het hangt ervan af als je hoog woont o ramen open te laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral maken dat er veel ventilatie is (of wind)....dan kan je veel verdragen.
Desnoods volop op Uw gezicht laten waaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De airco aanzetten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een héél hete douche voor je gaat slapen. Het temperatuurverschil zal aangenaam overkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een handdoek in koud water, uitwringen en in de nek leggen, doet echt wonderen niet alleen in bed, maar gewoon als het straks erg heet wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een koude douche nemen, en zonder af te drogen in bed gaan liggen. Voelt beetje nat aan op je laken, dat wel, maar je blijft wel redelijk lang koel.
Een natte handdoek als een soort dekentje over je lichaam heenleggen, of natte doekjes om je polsen binden. Je bloed zit bij je pols heel dicht aan de oppervlakte, dus als je daar een nat doekje op legt, koelt het bloed ook wat af, en die koelte wordt dan meegevoerd door de rest van je lichaam.