Wat zijn de risico's van een lippiercing?

Ik wil een piercing nemen door mijn onderlip zoals op dit plaatje: http://th02.deviantart.net/fs16/300W/i/2007/183/5/7/Lip_Piercing_by_rivjern.jpg .

Ik heb gehoord dat dit je tanden kan beschadigen en ontstekingen kan veroorzaken. Wat voor risico's zitten er vast aan het nemen van een lippiercing?

Toegevoegd na 2 uur:
Edit: Hebben mensen die een antwoord plaatsen ook een link naar een betrouwbare site waar ze de informatie vandaan hebben? Dat zou ik waarderen want dan weet ik of het echt zo is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.4K

Het beste antwoord

De piercing is van een hard materiaal, wat je tanden kan beschadigen. Ook kan het je tandvlees irriteren, zowel door de aanraking, als ook door het materiaal. Hierdoor kan het tandvlees zich terugtrekken of permanent ontstoken raken.

(ik kan helaas de bron alleen op de universiteit helemaal lezen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het kan ontstekingen veroorzaken en je tanden beschadigen... Dat is zo, dat is geen fabeltje, dat is zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een blijvend littekentje ,ik ken iemand die het jaren geleden ook had gedaan ,ook 1 in haar wenkbrauw ze heeft er zo'n spijt van nu !!! Dus denk er goed over na. Inderdaad tandbeschadigingen heb ik ook wel eens gelezen. Maar je maakt zelf de keuze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een piercing in je lip is slecht voor het tandvlees. Het metaal kan ervoor zorgen dat het tandvlees zich terugtrekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad een verhoogd ontstekingsrisico en kans op glazuurbeschadiging. Echter, gevaarlijker wordt het bij een ophoping van bacterieën rond de piercing. Deze slik je ongemerkt de gehele dag door in! Er zijn verhalen dat dit kan leidden tot ontstekingen in keel/ademhalingswegen. Ook zou hierdoor ontstekingen aan een hartklep kunnen ontstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mits de piercing op de juiste manier en juiste plaats gezet is GEEN risico!

Ik heb zelf meerdere piercings,
en een vriendin van mij heeft een eigen shop.
Natuurlijk is er altijd de kans dat een piercing kan uitgroeien(jou lichaam stoot deze dan af).Dit gaat heel langzaam maar je merkt het wel.
Heb je het idee dat er iets mis mee is ga dan naar een gespecialiseerde piercing shop .(geen v&d!!ofzo)

Bacterien heb je zowiezo altijd in je mond dit wordt niet verergerd door een piercing mits jij je tanden en mondhygiene goed bij houd.

Ik hoop dat dit je gerusteld en je kunt genieten van je (aankomende)piercings.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreselijk. Niet om aan te zien. Het risico is dat mensen je niet meer serieus nemen en je van slechte smaak betichten.