Ik, als vrouw, heb een klein snorretje. hoe kan dat, en kan ik er iets tegen doen?

Sinds een paar jaren heb ik een vage snor. Ik gebruik geen pil of hormonen, maar toch zijn er duidelijk donkere haren op mijn bovenlip. Hoe komt dat, en kan ik er iets aan doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
5.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn antwoord wordt gegeven in het antwoord van Novembergraye. Ik heb het zelf ook gehad en heb het weg laten laseren. De prijs vond ik erg meevallen en ben er nu voorgoed vanaf! Weet niet waar je woont, anders had ik misschien een goed en goedkoop adres.

Het beste antwoord

Je hebt (net als alle vrouwen) altijd al een snorretje gehad, echter door veranderingen in je hormoonhuishouding (leeftijd) worden de haartjes nu wat donkerder.

Wil je er iets aan doen?
Je kunt een laserbehandeling ondergaan.
Het is een klein gebied in je gezicht, dus hoeft het niet veel te kosten. dan ben je er echt helemaal vanaf.
Ga op onderzoek uit waar het kan voor goedkope tarieven.

Anders wordt het harsen of epileren.

Niet scheren he!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je wat ouder begint te worden, kun je als vrouw haartjes op je bovenlip krijgen. Eigenlijk heeft iedereen dat, maar bij lichte mensen zie je het niet zo.

Je kunt het harsen of epileren. Heel rigoreus is met een laser weg laten halen.
Je hebt van het merk Silx hele goede harsstrips, die je tussen je handen warm maakt.

Bleken kan ook, maar waterstofperoxide zorgt wel weer voor snellere haargroei.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedere vrouw heeft haartjes op haar bovenlip. Bij de meeste vrouwen zijn deze haartjes zo klein en minimaal dat ze niet opvallen. Om verschillende redenen kunnen deze haartjes duidelijker zichtbaar worden. Hormonen zullen de meest voor de hand liggende oorzaak zijn. Dit hoeven geen toegediende hormonen te zijn, je hebt zoveel lichaams eigen hormonen die hier ook voor kunnen zorgen.

Ga in ieder geval nooit scheren. Je blijft bezig en de haren zullen alleen maar dikker en duidelijker worden. Harsen geeft precies dit zelfde effect.

Tegenwoordig zijn er zoveel mogelijkheden wat betreft ontharen. In dit geval zou ik kiezen voor een permanente ontharingsbehandeling. Informeer eens in de buurt, bijv. bij een schoonheidsspecialiste. Het nieuwste op dit gebied is een suikerbehandeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vrouw heeft meer haren dan een man maar bij een vrouw is het meer dons . En bij jou zullen de haartjes wel iets donkere van kleur zijn en daarom vallen ze meer op . En om te laten verwijderen kan je een laserbehandeling laten doen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ELOS (lichtflitstherapie) is een veilige ontharingsmethode.
Na een paar behandelingen blijft het haar voorgoed weg.

Waar bij laseren nog wel eens wat mis gaat (sommige mensen lopen littekens op door brandwonden) gebeurt dit met lichtflitsen voor zover ik weet niet.

Ik ken iemand die haar bovenlip heeft laten laseren, het werd bij haar vergoed door haar zorgverzekeraar!
Die behandelingen zijn aardig prijzig, dus wellicht moet je even je verzekeraar bellen om te vragen hoe dat bij jou zit, of lichtflitsbehandelingen vergoed worden.
Als het gratis is, zou ik het zeker doen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Eh, als ik jou was dan he.
Want ik heb geen (zichtbare) snor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord voor wannner je er voor altijd vanaf wilt! + voor jou NovemberGraye
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank!
Sommige vrouwen hebben van nature iets meer mannelijke hormonen. Daardoor kun je meer haargroei in je gezicht krijgen. Je kunt daar het beste mee naar je huisarts. Die kan je verder helpen. Sommige vrouwen hebben extreme haargroei in het gezicht. Kijk bijvoorbeeld hier: http://www.hbvl.be/she/mode-en-beauty/aid834075/duitse-vrouw-met-baard-schaamt-zich-niet-meer.aspx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen hebben over het algemeen weinig haar op hun gezicht, met uitzondering van de wenkbrauwen en het dunne vellushaar dat het grootste deel van hun lichaam bedekt. Er zijn echter vrouwen die buitensporig veel gezichtshaar hebben. Dit staat bekend als hirsutisme en is vaak het gevolg van een overproductie van androgene steroïden. In de westerse culturen verwijderen vrouwen over het algemeen hun gezichtshaar door het te scheren of te epileren. Ik zou persoonlijk kiezen voor harsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
veel vrouwen vinden het raar: een snor? dat is toch voor mannen? nou nee. iedereen heeft het. mannen wel overduidelijk Meer dan een vrouw heeft. bij sommige vrouwen zie je de haartjes bijna niet, maar als je ze wel ziet is dat eigenlijk doodgewoon.
mjah, als de vrouwen op tv iets niet hebben denken wij meteen allemaal dat we alles behalve vrouwelijk en perfect zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mij een +
IPL methode, elektrische ontharing doet wonderen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad is een snor niet echt iets waar je als vrouw op zit te wachten.
ik los het op dmv ontharingscreme, speciaal voor het gezicht.
opbrengen, paar minuten wachten, weghalen, en klaar.
het spulletje ruikt niet echt lekker, maar het gebruiksgemak is groot vind ik.
14 jaar geleden
Ontharingscreme, epileren of harsen. Alle drie de methoden werken goed, ik doe het al 30 jaar dan eens dit en dan eens dat. Het is een persoonlijke keuze die te maken heeft met pijngrens, portemonnee en andere omstandigheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Harsen, want vooral als het zichtbaar is bij een vrouw is dat niet mooi.
Wat je ook kunt doen is de haartjes bleken, dan vallen ze minder op. Een aantal vriendinnen van mij met een donkere huidskleur bleken hun haartjes op hun armen en gezicht, zo zijn ze veel minder zichtbaar. Lekker is het niet, want het bijt wel een beetje :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het bij meerdere vrouwen al gezien, hoe het komt weet ik niet precies. Maar harsen is de beste oplossing, omdat je er dan snel van af bent en je maar heel even pijn hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je lichaam heeft nu eenmaal hormonen en de ene vrouw heeft nu eenmaal wat meer mannelijke hormonen dan een andere. Ook kan het afbreken van oestrogenen na de overgang de hormoonhuishouding in verwarring brengen,
vandaar dat vooral oudere vrouwen last van meer haargroei in het gezicht krijgen. Een goede drogist of parfumerie kan je uitstekend adviseren over de effectiefste en/ of pijnloze verwijdering hiervan.
amc
14 jaar geleden
Persoonlijk pak ik gewoon het scheerapparaat van hubby. Dat helpt prima :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hee, hallo.
Ja, dat kan.
Je kunt het natuurlijk scheren, maar dat lijkt me geen goede oplossing. Het komt natuurlijk iedere dag weer terug. Je kunt het ook laten harsen. Als je het laat harsen, is het voor lange tijd weg. Maar je zult uiteindelijk toch weer terug moeten komen en het overnieuw doen, want het echt weg krijgen is denk ik onmogelijk.

Groetjes, Hart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe het komt? Vaak komt dit door verandering in je hormoonhuishouding.

Je kunt het weg laten laseren, ik heb het zelf ook gehad en ondergaan. En heb er helemaal niets meer.

Wel naar een goede salon gaan en let op prijzen, die verschillen nog wel eens erg.

Op internet zou je kunnen gaan zoeken op definitief ontharen, misschien is er een salon bij jou in de buurt die niet te duur is.